הרב שרלו: "רואה בצבר החוקים סכנה עצומה לתורת ישראל"

הרב שרלו מסביר מדוע למרות שהוא מתנגד נחרצות לחקיקה המשפטית, הוא אינו תומך בשביתות האקדמיה: "הם רשאים להתיר לא לבוא, אבל לא להשבית את הלימודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 10:37 ה בניסן התשפג

הרב שרלו: "רואה בצבר החוקים סכנה עצומה לתורת ישראל"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

בדיון פנימי בקבוצת הוואטספ של מדרשת מגדל עוז, הביע הרב יובל שרלו את דעתו ביחס לשאלה האם נכון יהיה להשבית שם את הלימודים. לדברי הרב, למרות התנגדותו לחוקי הרפורמה שלדבריו מהווים "סכנה עצומה", ראשי מוסדות לימוד אינם רשאים להשבית לימודים.

"סכנה עצומה לתורת ישראל, למדינת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל"

"אני רואה בצבר החוקים, בין הישירים בנוגע להפרדת הרשויות, ובין כל אלה שיאושרו בהמשך בשל החוקים החדשים - סכנה עצומה לתורת ישראל, למדינת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל", כך פתח הרב וכתב, והוסיף: "בוודאי בדרך שבה הם מתקבלים ומתנהלים".

צילום: צילום מסך

הרב תקף את מפלגת הציונות הדתית על חלקה ברפורמה: "אני בוש שמי שמכנים עצמם מפלגת הציונות הדתית הם המובילים העיקריים של חוסר הנכונות לשמור על ערכים אלה. לא זו צריכה להיות התוצאה המעשית של כל דברי החשיבות בדברי חז"ל על השלום הפנימי באומה - מתוך מחלוקת".

"לא להשבית את הלימודים"

"ואף על פי כן, אין זו זכותם של ראשי האוניברסיטאות להשבית את הלימודים" התייחס הרב לשביתות באוניברסיטאות, ואמר כי "הם רשאים להתיר לא לבוא, הם רשאים להשתתף בעצמם בהפגנות לכאן ולכאן, אבל לא להשבית את הלימודים. על כן, אם יהיו לימודים במקום כלשהו - אבוא".

צילום: צילום מסך