עשרות עצורים במהלך היום: אלפים הפגינו בבני ברק

ההפגנות סוערות נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ הסתיימו בהפגנה המונית בבני ברק | צירים ראשיים נחסמו באיילון, ועשרות מפגינים נעצרו על הפרות סדר | השר דיכטר הותקף על ידי מפגינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 15:55 א בניסן התשפג | עודכן בתאריך 23/03/23 22:51

עשרות עצורים במהלך היום: אלפים הפגינו בבני ברק
הפגנה בבני ברק, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עוד יום של הפגנות: מתנגדי הרפורמה המשפטית יצאו להפגין ברחובות בכל רחבי הארץ, במסגרת "יום השיתוק הלאומי". בערב החלו הפגנות גם בעיר החרדית בני ברק, במסגרתן צעדו המפגינים עד לרמת גן. המפגינים התקבלו על ידי התושבים המקומיים בשתיה וכיבוד ולמעט מקרים חריגים לא נרשמו הפרות סדר במהלך ההפגנה.

מפגינים השחיתו שלט של תומכי הרפורמה

במהלך מפגן תמיכה של פעילי ימין ברפורמה המשפטית הבוקר בתל אביב הגיעו אליהם מפגינים נגד הרפורמה, חטפו בכוח שלט של הפעילים התומך ברפורמה והשחיתו אותו תוך שהם תוקפים את הפעילים באלימות.

איילון נחסם לשעתיים: מפגינים נעצרו

איילון דרום נפתח לתנועה לאחר שעתיים בהם נחסם על ידי עשרות מפגינים, שצעדו בכביש בין המכוניות. המשטרה פינתה את המפגינים באמצעות פרשים ומכת"זיות, ועצרה מוחים על הפרות סדר. צירים מרכזיים נוספים נחסמו ברחבי הארץ, ביניהם צומת מת"מ בחיפה.

הפגנה

הפגנה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נעצרה שקמה ברסלר - ממנהיגות המחאה

שקמה ברסלר, ממנהיגות המחאה נגד הרפורמה נעצרה על ידי משטרת ישראל בהפגנה של עובדי חברת רפאל בצפון. לפי דיווחי המשטרה, היא הובילה את המפגינים לחסום את כביש ארבע. לאחר שעה במעצר שוחררה.

הפגנות

הפגנות צילום: Shir Torem/Flash90

מפגינה תקפה את אבי דיכטר עם דגל

הבוקר אמור היה להתקיים כנס "אסטרטגיה וחדשנות במרחב הכפרי", ביוזמת משרד החקלאות ופיתוח הכפר בקריית שדה התעופה, האיירפורט סיטי, בהשתתפות שר החקלאות אבי דיכטר ושר הכלכלה ניר ברקת. בעקבות מחאה נגד הרפורמה המשפטית שנערכה במקום, הכנס בוטל. במהלך יציאתו מהמקום, אחת המפגינות תקפה את השר דיכטר עם דגל ישראל. המשטרה עצרה עשרה מפגינים בתחום מחוז מרכז בגין הפרות סדר, אחת מהעצורים היא האישה התוקפת.

הפגנה

הפגנה צילום: Yossi Aloni/Flash90