תומכי הרפורמה באיילון: "הגיע הזמן להפסיק להפקיר את הזירה התקשורתית"

שלט ובו ציטוט של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, נתלה הבוקר מעל נתיבי איילון. מי שעומדים מאחורי המחאה הם "השקופים" שרוצים "להביע את קולם של מי שתומכים במהלכי החקיקה שמקדמת בימים אלה הקואליציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/23 11:58 א בניסן התשפג

תומכי הרפורמה באיילון: "הגיע הזמן להפסיק להפקיר את הזירה התקשורתית"
השלט באיילון | , צילום: ללא

בשעה שהמוחים נגד הרפורמה במערכת המשפט חוסמים צירים מרכזיים בארץ בכלל ואת נתיבי איילון בפרט מידי כמה ימים, יש מי שרוצים להראות למאות אלפי הנהגים שעושים דרכם מידי יום בציר התנועה המרכזי בישראל גם את הצד השני, שקולו נראה ונשמע הרבה פחות. "אין מרוקאי שראוי להיות שופט בעליון" - ציטוט של נשיא בית-המשפט העליון, השופט אהרון ברק, מעטר החל מהבוקר (ה') שלט חוצות ענק באיילון, ומתחתיו המסר "די לדיקטטורה המשפטית".

מי שאחראים לשלט הם "השקופים" שיצאו לדרך עם קמפיין שתכליתו, לדבריהם, "להביע את קולם של מי שתומכים במהלכי החקיקה שמקדמת בימים אלה הקואליציה בוועדת חוק חוקה ומשפט, וקולם טרם נשמע". היוזמים מסרו הבוקר כי "הגיע הזמן להפסיק להפקיר את הזירה התקשורתית למתנגדי מהלכי החקיקה".

הרבנים קוראים לתלמידים: צאו להילחם למען הרפורמה

הרב דוב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב דוד חי הכהן, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב יגאל לוינשטיין ורבנים נוספים יצאו היום (ה') בקריאה מיוחדת לתלמידיהם ותלמידי ישיבות נוספים לצאת לעמוד בצמתים ולהתגייס למאמצי ההסברה לקראת העברת חוקי הרפורמה. 

הרבנים, אישי חינוך, ראשי ישיבות והרבנים המשפיעים ביותר במגזר הדתי יצאו הבוקר במכתב מיוחד המסביר את חשיבות יציאתם של בני הישיבות לשטח, והצטרפותם למאמצי המחנה הלאומי להסבת חשיבות הרפורמה במערכת המשפט.

הרבנים מסבירים כי למתנגדי הרפורמה יש מימון חיצוני למחאה, וכי הם טוענים כי הרפורמה תהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה, וכי כל מטרת הרפורמה היא לחלץ את ראש הממשלה ממשפטו. הרבנים, אומרים כי בני הישיבות "חייבים להתגייס בשעה זו לתמוך בתיקון מערכות המשפט הקלוקלות, ולעזור לאנשים התמימים שמאמינים לתעמולה להכיר את האמת".

מהמטה לתמיכה ברפורמה המשפטית שהוציא את המכתב הרבנים, נמסר: "כעת כשרבותינו הגדולים המגויסים בעצמם למען מאבק חשוב זה קוראים לתלמידי הישיבות לצאת ולפעול, אנו נעשה הכל על מנת שהתלמידים לצמתים ויתגיסו על מנת להפריך את השקר כי הרפורמה תהפוך את ישראל לדיקטטורה. אנו קוראים להצלחת המהלך, במיוחד כעת כשתלמידי הישיבה יוצאים לחופשת בין הזמנים".