הרב שמואל אליהו: "גם אם יש מחירים זה מה שצריך לעשות"

בסרטון נוסף שפרסם, מדבר רבה של צפת על השלכותיה של הרפורמה המשפטית: "נתפלל שלא יהיו מחירים. אבל אם ממשלת ישראל תהיה נחושה וברורה, גם אלה שמנסים להבעיר את המדינה יירגעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 11:14 כט באדר התשפג

הרב שמואל אליהו: "גם אם יש מחירים זה מה שצריך לעשות"
הרב שמואל אליהו, צילום: יוצר אור

בסרטון ההלכה היומית שפרסם היום (ד') הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, ניסה להכריע בין תמיכתו ברפורמה המשפטית לבין החשש מפני מלחמת אחים ופילוג, והסביר מה אפשר ללמוד ממשה רבנו: "אם לא הצלחנו, אין ברירה".

"אנחנו יודעים את המחיר של חלילה מלחמת אחים"

"היום המדינה נמצא בסערה, מצד אחד כולם מבינים שיש הכרח לתקן את מערכת המשפט, גם אנשי האופוזיציה מבינים שמערכת המשפט היא ריקבון גדול", פתח הרב ואמר. "בגלל זה בחרו למעלה מחצי מהעם בתיקון מערכת המשפט. מצד שני אתה לא רוצה לקרוע את העם", הסביר. "מה עושים? דבר ראשון אנחנו יודעים 'האמת והשלום אהבו' צריך לעשות כל מאמץ בשביל שלום, ואנחנו יודעים את המחיר של חלילה, מלחמת אחים".

המחאה נגד הרפורמה, ימנעו מנתניהו להגיע לנתב"ג?

המחאה נגד הרפורמה, ימנעו מנתניהו להגיע לנתב"ג? צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"גם אם יש מחירים זה מה שצריך לעשות"

הרב הסביר מה יקרה במידה והניסיון ליישב את המחלוקת ייכשל: "אם לא הצלחנו, אין ברירה. תסתכלו מה שהיה עם משה רבנו במדבר, יש אנשים שרצו לחזור למצריים, אז מה הוא אמר - נוותר להם? נפרק את העם?" הרב הסביר כי משה רבנו הוא אמנם מנהיג מלא ענווה, "אבל בסוף הוא יודע שהתפקיד שלו להוביל את העם קדימה ולא אחורה, וגם אם יש מחירים זה מה שצריך לעשות".

הרב אמר כי, "נתפלל שלא יהיו מחירים. אבל אם ממשלת ישראל תהיה נחושה וברורה, גם אלה שמנסים להבעיר את המדינה, יירגעו". הרב אליהו קרא לציבור לעזור לממשלה להעביר את הרפורמה: "לעמוד בצמתים, לקרוא לאנשים, להסביר, להיות מגוייסים. שעת מבחן גדולה יש לנו, אנחנו חייבים לנצח".