סמוטריץ' עונה למבקרים: "הרפורמה תביא להרבה פחות בירוקרטיה"

בפוסט שפרסם מסביר שר האוצר מדוע הרפורמה המשפטית לא תפגע בכלכלה הישראלית, ובאילו תחומים דווקא תפתח אותה: "אני משוכנע שהרפורמה שנקדם בסוף, בשיח ובהקשבה, תהיה טובה מאוד לכלכלה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 15:17 כח באדר התשפג

סמוטריץ' עונה למבקרים: "הרפורמה תביא להרבה פחות בירוקרטיה"
סמוטריץ', עונה לביקורות, צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם פוסט בפייסבוק בו עשה סדר בכל הנוגע למצב הכלכלי במדינה לנוכח השינויים הצפויים במערכת המשפט. בדבריו ניסה סמוטריץ' להרגיע את החוששים כי הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע בכלכלת המדינה, והסביר כי אין לו ספק שהרפורמה תשפיע עליה בצורה חיובית.

שר האוצר פתח ואמר כי נתוני השווקים של התקופה האחרונה כפי שהוצגו ממשיכים ללמד על איתנותה של הכלכלה הישראלית, והוסיף שגם בנק ישראל שותף לעמדה הזו. "התפקיד הראשון והמרכזי שלנו הוא לדבוק בהתנהלות כלכלית נכונה, מרוסנת ואחראית, להיאבק באינפלציה בכדי להחזיר אותה בהקדם לטווח היעד", כתב סמוטריץ'.

יתרון אל מול האינפלציה בעולם

סמוטריץ' הזכיר גם את קריסות הבנקים בארצות הברית והמשבר הכלכלי העולמי, ואמר כי "האינפלציה והחשש מהתפתחות האטה בשווקים בארה"ב, אל מול יציבות המערכת הבנקאית ויכולת הניהול הקלה יותר של השוק הישראלי, מעניקים לנו יתרון בהקשר הזה ומהווים עבורנו הזדמנות".

בנק ישראל, דו"ח מחמיא לכלכלה הישראלית

בנק ישראל,  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"תהיה טובה מאוד לכלכלה הישראלית"

שר האוצר התייחס לסיכונים שמציגים המתנגדים לרפורמה, ואמר כי אכן ישנם מחקרים שמלמדים על קשר בין פגיעה במוסדות דמוקרטיים לבין דירוג הכלכלה, אולם, לטענתו ההנחה שתרחיש כזה יקרה בישראל שגוייה, לדבריו: "אני משוכנע, וכך יתר חבריי למחנה הלאומי ורוב העם, שהרפורמה שאנחנו מקדמים לא רק שלא תחליש את הדמוקרטיה הישראלית, אלא שהיא תחזק אותה ותקדם אותה לעבר המודלים של דמוקרטיות מערביות מתוקנות", ובשל כך לדעתו לא יהיה נזק לכלכלה.

"אני משוכנע שהרפורמה שנקדם בסוף, בשיח ובהקשבה, תהיה טובה מאוד לכלכלה הישראלית", אמר שר האוצר, לדבריו "היא תחזק את הוודאות בעולם החוזים הכלכליים" ובנוסף "תביא בהכרח למודל ניהול סיכונים גמיש יותר ולהרבה פחות רגולציה ובירוקרטיה".