מחאה על הרפורמה: במכללה הוותיקה הודיעו על השבתה

מכללת בית ברל פרסמה מכתב בו הודיעה כי ביום חמישי תושבת כמחאה על הרפורמה המשפטית. את ההחלטה נימקה: "זכרו שכוח עובר מצד לצד. כל אחת ואחד מאיתנו יכול להיות בצד הפגיע והחלש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 12:27 כח באדר התשפג

מחאה על הרפורמה: במכללה הוותיקה הודיעו על השבתה
המכללה בית ברל, צילום: מיכאל יעקובסון

בשבועות האחרונים הקואליציה הצליחה לקדם את הרפורמה במערכת המשפט, והשינויים בוועדה לבחירת שופטים ומניעת פסילת חוקי יסוד כבר עברו בקריאה ראשונה בכנסת. בעקבות כך המחאה נגד הרפורמה ממשיכה לצבור תאוצה, וארגונים רבים לוקחים בה חלק.

בתוך כך, גורם נוסף שמצטרף למחאה הוא המכללה האקדמית בית ברל, שהודיעה היום (ג') כי תשבות ביום חמישי הקרוב. במכתב שפרסמה, המועצה האקדמית העליונה של המכללה פנתה הן לתומכים והן למתנגדים למהלכי הממשלה, וטענה בו כי ההחלטה רלוונטית לשני צידי המתרס.

"המכללה האקדמית בית ברל הוקמה ברוח חזונו של ברל כצנלסון ומתוך אמונה שלמה בשוויון כבוד האדם וחירותו". כך נפתח המכתב, "לומדים ומלמדים בבית ברל חברי סגל המחזיקים בדעות שונות. אנו מכבדים את כולם. ההחלטה על עצירת הלימודים ביום חמישי מטרתּה להגן על כל אחת ואחד מאיתנו כפרט ועל החברה הישראלית בכלל" כך כתבו חברי המועצה האקדמית של המכללה.

"זכרו שכח עובר מצד לצד"

נציגי המכללה הסבירו את החלטה: "הדמוקרטיה הישראלית היא התשתית לחיינו המשותפים: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, נשים וגברים, בעלי העדפות מיניות שונות. עקרון השוויון ומערכת החוק המגינה עליו היא בנפשנו".

חברי המועצה פנו לסטודנטים, וכתבו כי בין אם הם תומכים במהלכי הממשלה או מתנגדים להם, "זכרו שכוח עובר מצד לצד. כל אחת ואחד מאיתנו יכול להיות בצד הפגיע והחלש". לדבריהם "עלינו לשמור על תשתית חוקית שתגן על כולנו. ברוח מגילת העצמאות נאבק למען ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית המעניקה שוויון מלא לכל אזרחיה".