מנסור עבאס חושף: עם כניסתי לממשלה הצבתי לעצמי שתי מטרות

יו"ר רע"מ נאם בכנס אותו קיימה המכללה האקדמית בית ברל, והתייחס בין היתר למבצע שומר החומות שהתנהל בחודש מאי אשתקד: "היינו על סף מלחמת אזרחים, הניצנים היו בכיוון הזה" | שר הרווחה מאיר כהן הודיע כי יקים מרכזי חוסן ביישובים הערביים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 18:42 יח באייר התשפב

מנסור עבאס חושף: עם כניסתי לממשלה הצבתי לעצמי שתי מטרות
עבאס נואם בכנס בבית ברל, צילום: עופר שמעוני

המכללה האקדמית בית ברל קיימה היום (ה') כנס ראשון מסוגו העוסק בחוסן ומצב המוכנות לחירום בחברה הישראלית בכלל ובציבור הערבי בפרט. בין המשתתפים היו גם כמה מן הדמויות הפוליטיות הבכירות ביותר, דוגמת יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס.

"שתי מטרות הצבתי לעצמי - לקחת אחריות, לעשות ולא לבקש מאחרים. הצטרפתי לקואליציה כדי לקחת חלק פעיל במאבק נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית", אמר עבאס, והמשיך לפרט: "המטרה השנייה היא להעז ולהיות ביקורתיים גם כלפי עצמנו". יו"ר רע"מ התייחס למבצע "שומר החומות", וטען כי: "היינו על סף מלחמת אזרחים, הניצנים היו בכיוון הזה".

"אמרו לחברה הערבית תתמודדו לבד עם הפשיעה שלכם"

שר הרווחה מאיר כהן, שמשרדו פרש את חסותו על האירוע, הודיע כי יקים מרכזי חוסן ביישובים הערביים והוסיף: "שגרה ומשילות הם חוסן חברתי. המדינה לא הייתה נוכחת במגזר הערבי. קראו לנו ולא באנו. המדינה הסתירה את פניה. אמרו לחברה הערבית תתמודדו לבד עם הפשיעה שלכם".

פרופסור יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל אמרה כי חובת החוסן חוצה מגדרים ומגזרים. "בבית ברל  אנו פועלים יחד יהודים וערבים במטרה לפתח חוסן אישי ולחזק את היכולת האנושית ולאזן את הפחד עם תקווה". 

הכנס התקיים ביוזמת ד"ר אבי ביצור, ראש המגמה לביטחון והגנת העורף במכללה. ביצור אמר: "לבן שלי שגר בינוב יש ממ"ד, לשכן הצמוד שלו שגר בקלנסואה, חמש דקות נסיעה, אין ממ"ד. כשתהיה מלחמה, הטיל יבחין? פנדמיה יודעת להבחין בין חרדי לחילוני? היא לא. לכן אנחנו חייבים לעורר מודעות, לדבר ולא לפחד. אני אומר לא כדי להפחיד אלא כי יהיו אירועים ואסונות. אנחנו חייבים להיות מוכנים, אחרת התוצאה תהיה רעה מאוד".