המפכ"ל על האיומים של אמסלם: "אף אחד לא יפחיד אותנו"

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם, ואמר כי משטרת ישראל תישאר גוף א-פוליטי: "אנחנו מחויבים למדינת ישראל, לכלל אזרחיה וחוקיה, כך פעלנו וכך נפעל בעתיד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/03/23 10:32 כח באדר התשפג

המפכ"ל על האיומים של אמסלם: "אף אחד לא יפחיד אותנו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שובר שתיקה: ימים ספורים לאחר שבג"צ אסרה על בן גביר להתערב בפעילות המשטרה, חבר הכנסת דודי אמסלם מסיעת הליכוד נשא אמש (ב') נאום סוער על במת הכנסת, בו תקף את המפכ"ל, קובי שבתאי על התנהלות המשטרה בהפגנות המתנגדים לרפורמה ואיים כי תוקם וועדת חקירה בנושא.

שבתאי במסר לאמסלם: "אף אחד לא יפחיד אותנו"

בנאום שנשא הבוקר, המפכ"ל שבתאי העביר מסר לאמסלם ואמר כי המשטרה תישאר גוף א-פוליטי. "כוחה של משטרה במדינה דמוקרטית הוא ביכולתה לאפשר לכל אזרח לממש את חופש הביטוי וההבעה הלגיטימיים. משטרת ישראל פועלת לאזן בין חופש מחאה לחופש התנועה. אף אחד לא יפחיד אותנו. משטרת ישראל היא א-פוליטית, ותישאר משטרה א-פוליטית. אנחנו מחויבים למדינת ישראל, לכלל אזרחיה וחוקיה, כך פעלנו וכך נפעל בעתיד", אמר שבתאי.

ח"כ אמסלם

ח"כ אמסלם צילום: פלאש 90. הדס פרוש

אמסלם באיום על המפכ"ל: "אל תהיה אחד מהם" 

כאמור, אמסלם תקף אמש מעל בימת הכנסת את המפכ"ל והזהיר אותו כי הוא יקים ועדת חקירה בנושא התנהלות המשטרה בהפגנות. "קובי שבתאי - אני מציע לך, אל תהיה אחד מהם". כך איים אמסלם על מפכ"ל המשטרה: "נקים ועדת חקירה על כל מה שקרה בתקופה האחרונה. אתה תראה כמה אנשים עוד ייחקרו באזהרה פה ועוד יועמדו לדין, רק על החודשיים האחרונים. אני מציע לך, אל תהיה אחד מהם".

לדבריו, "זאת האנרכיה והפיכה מוחלטת. ככה מתבצעת הפיכה הלכה למעשה. אני מצפה שמשטרת ישראל בראש ובראשונה תשמור על הסדר הציבור". עוד אמר אמסלם, "בגלל שאתה אחראי זו המשמרת שלך. כל הקשקשנים שלך פה מעודדים אותך, והשוטרים שלך רוצים לפנות אותם, אבל הם מפחדים מהם". חבר הכנסת זעם: "שוטר שלך מעדיף לקבל גדר על הפרצוף העיקר לא לעצור את האנרכיסט, למה? הוא יודע שישחררו את האנרכיסט, כי השופט יגיד שהוא לא מסוכן".

בסיום דבריו דרש אמסלם משבתאי: "כנס את השוטרים האהובים שלנו ותגיד להם רק דבר אחד, תעשו את העבודה שלכם בלי פחד בלי מורא, השמאל הוא רק מיעוט במדינת ישראל, מיעוט פריבילגי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן