ההצעה החדשה של דודי אמסלם: אסור יהיה לחקור את נתניהו

חבר הכנסת דודי אמסלם הניח הצעת חוק שאוסרת על היועץ המשפטי לממשלה לחקור ראש ממשלה במהלך כהונתו | בכיר בליכוד: "ההצעה לא תואמה עם נתניהו וגם לא תחול עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 20:14 כ באדר התשפג

ההצעה החדשה של דודי אמסלם: אסור יהיה לחקור את נתניהו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש נפתר המשבר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחבר הכנסת ומספר 4 בליכוד, דודי אמסלם, והשניים סיכמו כי האחרון יצטרף לממשלה ויהיה שר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בתוך כך, אמסלם הגיש היום (ב') הצעת חוק שתאסור על היועץ המשפטי לחקור את נתניהו.

על פי פרסום של ynet, אמסלם הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שקובעת כי היועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לחקור באזהרה ראש ממשלה מכהן, אלא בשל עבירת מין, אלימות, ביטחון או סמים או אם דחיית החקירה עלולה לגרום לנזק ביטחוני או כלכלי משמעותי. עוד פורסם כי בכיר בליכוד אמר כי ההצעה לא תואמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם לא תחול עליו.

היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי

היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ניתן יהיה לחקור אותו בעניינן לאחר תום תקופת כהונתו"

בהצעת החוק נכתב כי "ראש ממשלת ישראל הוא אחד התפקידים המורכבים ביותר. עליו לקבל החלטות הרות גורל בסוגיות המשפיעות על הציבור כולו, ובכלל זה מהלכים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. משכך, עליו להיות מכוון כולו לעיסוק בעניינים אלה".

נתניהו, המתורגמנית סירבה לתרגם

צילום: Marc Israel Sellem/POOL

עוד הוסיף אמסלם וכתב כי "בשנים האחרונות היו מספר מקרים בהם היו ראשי ממשלה טרודים בחקירות שנפתחו נגדם בשל עבירות שונות, לעתים אף בעניינים שהתרחשו עוד בטרם החלו לכהן. כדי להימנע מכך, מוצע לקבוע כי ככלל, ייחקר ראש הממשלה באזהרה במהלך תקופת כהונתו. לעיקרון זה יהיו שני סייגים. ראשית, ניתן יהיה לחקור אותו בעבירות ביטחון, אלימות, מין או סמים, שהן עבירות חמורות במיוחד. שנית, ניתן יהיה לחקור אותו גם בעבירות אחרות אם ההימנעות מחקירה במהלך תקופת הכהונה עלולה לגרום נזק ביטחוני או נזק כלכלי משמעותי, ועל כן יש דחיפות בקיומה גם במהלך הכהונה".

בסיום הצעת החוק נכתב כי "בצד זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין גם על עבירות אחרות, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו של ראש הממשלה לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך ניתן יהיה לחקור אותו בעניינן לאחר תום תקופת כהונתו".