לפיד מאיים: "לא נציית לממשלה שלא תציית לבג"ץ"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי אין לציית לממשלה שלא מצייתת לפסיקת בג"צ: "אם שר המשפטים אומר שלא צריך לציית לצו בית המשפט - לא נציית גם לממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 09:34 כח באדר התשפג

לפיד מאיים: "לא נציית לממשלה שלא תציית לבג"ץ"
לפיד, עצירת החקיקה ל-60 יום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים, יריב לוין, התראיין אמש (ב') בערוץ 14 ותהחייס לסוגיות הבוערות סביב הרפורמה במערכת המשפט. בין היתר, נשאל לוין על האפשרות שבג"צ יפסול את הרפורמה. "אין שום הצדקה לדבר כזה. זו תהיה חציית קו אדום – שלא נקבל אותה", השי שר המשפטים בנחרצות.

בעקבות אמירתו של לוין, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד,  התראיין הבוקר בגל"צ ואמר כי אם הממשלה לא תציית לפסיקת בג"צ - אין לציית לה . "אם שר המשפטים אומר שלא צריך לציית לצו בית המשפט - לא נציית גם לממשלה. אם הם יעבירו את המתווה לוועדה נעתור לבג"ץ", אמר לפיד.

יריב לוין, על דבר אחד הוא לא מוכן להתפשר

יריב לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני חד משמעית מחויב להשלים את הרפורמה במלואה"

כאמור, בראיון לערוץ 14, לוין התחייב כי לאחר הפגרה הרפורמה תושלם במלואה. "אני מחוייב להשלים את הרפורמה במלואה על פי עקרונות היסוד שקבעתי בתחילת הדרך. אנחנו נעביר את החוק בעניין הוועדה לבחירת שופטים עד תום המושב הזה. אנחנו נהיה במציאות אחרת לגמרי במערכת המשפט בעוד פחות משבועיים".

וועדת חוקה, אושרו שני הסעיפים

ועדת חוקה, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוד הוסיף ואמר כי "לאחר שהחוק הזה יעבור, תהיה פגרה קצרה – 30 יום ולאחריה נמשיך ונקדם את החקיקה בשאר מרכיבי הרפורמה. צריך לומר בגילוי לב – במהלך המו"מ הקואליציוני הפצרתי בראשי המפלגות להשלים את המו"מ במהירות משום שידעתי שהחודשיים האלה שבוזבזו במו"מ ארוך יהיו חסרים לנו עכשיו כדי לשלים במושב הזה מרכיבים נוספים ברפורמה".