לפיד תוקף את מתווה הממשלה: "ועדה לבחירת מקורבים"

בשמאל תוקפים את החלטות הממשלה האחרונות לריכוך הרפורמה, לפיד מאשים: "מתווה להשתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט" | מובילי המחאה נגד הרפורמה זועמים: "לא מדובר בריכוך, אלא בהכרזת מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 10:35 כז באדר התשפג

לפיד תוקף את מתווה הממשלה: "ועדה לבחירת מקורבים"
יאיר לפיד, צילום: Erik Marmor/Flash90

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד יצא היום (ב') בחשבון הטוויטר שלו נגד הצעת הממשלה לריכוך הרפורמה המשפטית. לפיד האשים את הממשלה כי היא הופכת את הוועדה לבחירת שופטים "לוועדה לבחירת מקורבים". 

"ועדה לבחירת מקורבים"

"ההצעה האחרונה של הקואליציה היא מתווה להשתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט" כך כתב יושב ראש האופוזציה בטוויטר, "זו לא ועדה לבחירת שופטים" טען לפיד, "זו ועדה לבחירת מקורבים, וזה בדיוק מה שהם תכננו מהיום הראשון".

"לא מדובר בריכוך", אלא בהכרזת מלחמה

גם מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית הביעו מורת רוח מהחלטות הממשלה האחרונות, ופרסמו הודעה בה נכתב כי, "לא מדובר בריכוך, אלא בהכרזת מלחמה של ממשלת ישראל על אזרחייה ועל הדמוקרטיה הישראלית" לדבריהם: "החקיקה שהם מנסים להעביר היא הפרק הראשון בהפיכת ישראל לדיקטטורה, שתכניס שופטים מטעם השלטון - שופטים שפוטים, כמו בהונגריה ורוסיה שיבחרו על ידי ממשלת חורבן הבית"

המחאה נגד הרפורמה, ימנעו מנתניהו להגיע לנתב"ג?

המחאה נגד הרפורמה, ימנעו מנתניהו להגיע לנתב"ג? צילום: Tomer Neuberg/Flash90

החלטת הקואליציה: לרכך את סעיפי הרפורמה

כזכור, לאחר כישלון מתווה הנשיא, החליטו בקואליציה לרכך בעצמם את סעיפי הרפורמה ולחוקק אותה מבלי שהגיעו להבנות עם האופוזיציה. אמש (א') נפגשו ראשי הקואליציה אצל ראש הממשלה, על מנת להחליט ליזה ריכוך יתבצע ברפורמה. בישיבה, שהתמשכה עד לאחר חצות הכריעו השרים כי חקיקת הרפורמה תיעצר עד לאחר הפגרה של הכנסת ותחוקק רק במושב הקיץ, מלבד החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים.

על פי החלטת השרים, את החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, תקדם הקואליציה עד לחג הפסח ותעביר אותו בקריאה שניה ושלישית. הקואליציה כאמור, לא מתכוונת להגיע לפשרה עם הצד השני ולבצע בעצמה את השינויים ברפורמה. 

יריב לוין, על דבר אחד הוא לא מוכן להתפשר

יריב לוין, על דבר אחד הוא לא מוכן להתפשר צילום: Yonatan Sindel/Flash90