ארה"ב נגד סמוטריץ': אמירותיו והצגת המפה הלא מדויקת - הם דבר פוגעני

גורמים אמריקאים גינו את דבריו של השר סמוטריץ' לאחר שאמר כי "אין דבר כזה עם פלשתיני" כשהוא נואם מעל בימה בה הוצגה מפה של מדינת ישראל הכוללת את שטחה של ממלכת הירדן: "יש להם היסטוריה ותרבות עשירה, ואנחנו מעריכים מאוד את השותפות שלנו איתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 07:46 כח באדר התשפג

ארה"ב נגד סמוטריץ': אמירותיו והצגת המפה הלא מדויקת - הם דבר פוגעני
סמוטריץ',, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' השתתף ביום ראשון האחרון בכנס לזכרו של ז'ק קופפר בפריז, בירת צרפת. על הבימה בה נאם, הוצגה מפה של מדינת ישראל הכוללת את שטחה של ממלכת הירדן ואמר כי "אין דבר כזה עם פלשתיני". בתוך כך, גורמים אמריקאים בממשל ביידן גינו הבוקר (ג') את דבריו של סמוטריץ'.

"אמירותיו האחרונות של סמוטריץ', והצגת מפה לא מדויקת של האזור - הם דבר פוגעני"

"אמירותיו האחרונות של סמוטריץ', והצגת מפה לא מדויקת של האזור - הם דבר פוגעני", אמרו אותם גורמים, "לפלשתינים יש היסטוריה ותרבות עשירה, וארצות הברית מעריכה מאוד את השותפות שלנו איתם. כפי שאמר הנשיא ביידן בקיץ שעבר בבית לחם, ארצות הברית נותרה מחויבת ל'שתי מדינות לשני עמים', שלהן שורשים עמוקים ועתיקים בארץ זו, החיים זו לצד זו בשלום ובביטחון".

ג

ג'ו ביידן, מגיב לרפורמה המשפטית צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

עם זאת, הגורמים האמריקאים בירכו את משרד החוץ הישראלי שהוציא הודעת הבהרה כי ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן. "אנו מברכים על הדברים של ישראל כי הם מחוייבים להסכם השלום עם ירדן משנת 1994, וגם ארה"ב מחוייבת לשותפות האסטרטגית שלנו עם ירדן".

סמוטריץ' בביקור בפריז: "סבא שלי, הוא הפלשתיני האמיתי"

כאמור, בעת ביקור של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית  בבירת צרפת, פריז, נאם ואמר כי אין ולא היה עם פלשתיני: "מי היה המלך הפלשתיני הראשון? איזו שפה יש להם? האם היה מטבע פלשתיני? יש  היסטוריה או תרבות פלשתינית?" שאל השר, ואמר כי "אין, אין דבר כזה עם פלשתיני".

"העם הפלשתיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנה". אמר השר, וטען כי הוא עצמו פלשתיני: "סבא שלי, שהיה דור 13 בירושלים, הוא הפלשתיני האמיתי. סבתא שלי, שנולדה במטולה לפני יותר מ-100 שנה למשפחת חלוצים, היא פלשתינית".