הירדנים זועמים על סמוטריץ': "אדם רווי שנאה"

משרד החוץ הירדני תקף את השר סמוטריץ' לאחר שנאם על בימה בה הוצגה מפה ישראל הכוללת את שטחה של הממלכה: "מדובר בהסתה והפרה של הנורמות הבינלאומיות ושל הסכם השלום" | במשרד החוץ מבהירים: ישראל מחוייבת להסכם השלום עם ירדן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 17:02 כז באדר התשפג

הירדנים זועמים על סמוטריץ': "אדם רווי שנאה"
סמוטריץ', מתנצל על האמירה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' השתתף אמש (א') בכנס לזכרו של ז'ק קופפר בפריז, בירת צרפת. על הבימה בה נאם, הוצגה מפה של מדינת ישראל הכוללת את שטחה של ממלכת הירדן. בתוך כך, משרד החוץ הירדן הוציא היום גינוי חריף נגד השר סמוטריץ'.

מלך ירדן

מלך ירדן צילום: shutterstock

"מעשיו והצהרותיו של האדם רווי השנאה הזה מראים לעולם את היקף העוול ההיסטורי"

בהודעת הגינוי של משרד החוץ הירדני נכתב כי "ירדן מגנה את ההצהרות המסיתות והגזעניות של השר הישראלי נגד העם הפלשתיני, זכותו להתקיים וזכותו ההיסטורית למדינה עצמאית וריבונית. אנחנו מזהירים מפני הסכמה של פעולות גזעניות וקיצוניות אלו. מדובר בהסתה והפרה של הנורמות הבינלאומיות ושל הסכם השלום הירדני-ישראלי".

עוד הוסיפו ואמרו כי סמוטריץ' הוא אדם "רווי שנאה". "מעשיו והצהרותיו של האדם רווי השנאה הזה מראים לעולם את היקף העוול ההיסטורי אליו חשוף העם הפלשתיני ואת הרצינות של האידיאולוגיה הגזענית והקיצונית שבה מחזיק השר הישראלי". 

במשרד החוץ מבהירים: "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן"

בעקבות הודעת הגינוי של הירדנים, משרד החוץ הישראלי הוציא הודעה בו הבהיר כי ישראל מחויבת להסכם השלום ומכירה בגבולותיה הרשמיים של הממלכה. "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994. לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית", נמסר ממשרד החוץ.