לוין במסר לבג"צ: "זו תהיה חציית כל קו אדום"

שר המשפטים, יריב לוין, התייחס לאפשרות של בג"צ לפסול את הליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי הקואליציה לא תקבל את החלטתם: "אין שום הצדקה לדבר כזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 21:57 כז באדר התשפג

לוין במסר לבג"צ: "זו תהיה חציית כל קו אדום"
יריב לוין, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בניסיון לרכך את הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים,יריב לויןסיעת הליכוד אישרה הערב (ב') ברוב של 34 חברי כנסת את המתווה החדש של יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. על פי המתווה החדש, הקואליציה תמנה שני שופטים ושאר השופטים ימונו בהסכמה רחבה. בתוך כך, השר לוין התראיין הערב בערוץ 14 והתייחס לסוגיות הבוערות סביב הרפורמה.

לוין במסר לבג"צ: "זו תהיה חציית כל קו אדום"

שר המשפטים נשאל על האפשרות שבג"צ יפסול את הרפורמה. "אין ספק שהשינוי שעשינו מונע כל טענה אמיתית שיכולה לייצר משבר חוקתי כי ברור לגמרי שהטענה היחידה שיכלה לעמוד בעניין הזה, שקואליציה מקרית משתלטת על מערכת המשפט – זה כבר לא יכול להתקיים בתיקון החדש".

דיון בבג"ץ. ארכיון

"חציית כל קו אדום". בג"ץ. ארכיון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לדבריו של לוין, במידה ובג"צ יפסול את הרפורמה הקואליציה לא תקבל את החלטתם. "לכן, אין שום הצדקה לדבר כזה. זו תהיה חציית קו אדום – שלא נקבל אותה. אני מקווה שברגע שהחוק יעבור ויהיה ברור שנהגנו בקשב להערות אמיתיות אבל חוקקנו ומימשנו את המנדט שקיבלנו מהציבור ללא מורא ומבלי שיאיימו עלינו או ינסו לסכל את החקיקה בכל מיני אמצעים פסולים – ההכרעה הדמוקרטית הזאת תכובד ותהיה לנו שיטה הוגנת לבחירת שופטים".

"אני חד משמעית מחויב להשלים את הרפורמה במלואה"

השר לוין הצהיר כי לאחר הפגרה הרפורמה תושלם במלואה. "אני מחוייב להשלים את הרפורמה במלואה על פי עקרונות היסוד שקבעתי בתחילת הדרך. אנחנו נעביר את החוק בעניין הוועדה לבחירת שופטים עד תום המושב הזה. אנחנו נהיה במציאות אחרת לגמרי במערכת המשפט בעוד פחות משבועיים".

וועת חוקה בכנסת

וועת חוקה בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "לאחר שהחוק הזה יעבור, תהיה פגרה קצרה – 30 יום ולאחריה נמשיך ונקדם את החקיקה בשאר מרכיבי הרפורמה. צריך לומר בגילוי לב – במהלך המו"מ הקואליציוני הפצרתי בראשי המפלגות להשלים את המו"מ במהירות משום שידעתי שהחודשיים האלה שבוזבזו במו"מ ארוך יהיו חסרים לנו עכשיו כדי לשלים במושב הזה מרכיבים נוספים ברפורמה".