בלעדי מחלוקת באופוזיציה: מה לעשות אחרי שהחוק של רוטמן ולוין יעבור

אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, בעוד כשבוע יעבור החוק הראשון של הרפורמה המשפטית, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. באופוזיציה חלוקים מה לעשות ביום שאחרי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/03/23 17:48 כז באדר התשפג

מחלוקת באופוזיציה: מה לעשות אחרי שהחוק של רוטמן ולוין יעבור
גנץ עם לפיד, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בשבוע הבא יחגגו בקואליציה את העברת החוק הראשון של הרפורמה המשפטית, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, באופוזיציה מתנגדים לחוק אבל אין באפשרותם לעצור את העברתו, ומתלבטים מה לעשות ביום שאחרי הניצחון של לוין ורוטמן. 

המחלוקת בין לפיד לגנץ

היום (ב') בדקנו מה מתכוונים לעשות באופוזיציה אחרי אישור החוק, בהרכב החדש של הוועדה לבחירת שופטים יהיה מקום לשני נציגים של האופוזיציה, אותם הם יצטרכו למלא. במפלגת המחנה הממלכתי אומרים היום לחדשות כיפה כי הם ישקלו אם למנות נציגים מתוך המפלגה לוועדה החשובה, אבל במפלגת יש עתיד מצהירים שהם לא יקבלו את החוק ובכוונתם לעתור נגדו לבג"ץ.

לפיד: "יהיו להם שפוטים"

בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד אמר היום ראש האופוזיציה לפיד: "במקום שופטים, יהיו להם שפוטים. זו לא פשרה, זו השתלטות פוליטית עויינת על מערכת המשפט. זה מה שהזהרנו מפניו מהרגע הראשון". לפיד איים כי "ברגע שיעבור השינוי בוועדה למינוי שופטים, אנחנו נעתור נגדו לבג"ץ. הבסיס לעתירה יהיה פשוט: אם החוק הזה עובר, ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית"