ראשי הקואליציה הכריעו: חקיקת הרפורמה תידחה - חוץ מסעיף אחד

ראשי הקואליציה נועדו עד לשעות הלילה המאוחרות, במטרה להכריע על גורל הרפורמה והריכוך שהם מתכננים לבצע. השרים החליטו כי המשך קידום הרפרומה ידחה לאחרי הפגרה, אך החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים יחוקק לפני פסח | המתווה שסוכם לחוק

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/03/23 07:49 כז באדר התשפג

ראשי הקואליציה הכריעו: חקיקת הרפורמה תידחה - חוץ מסעיף אחד
נתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

הקואליציה החליטה: לאחר כישלון מתווה הנשיא, החליטו בקואליציה לרכך בעצמם את סעיפי הרפורמה ולחוקק אותה מבלי שהגיעו להבנות עם האופוזיציה. אמש (א') נפגשו ראשי הקואליציה אצל ראש הממשלה, על מנת להחליט ליזה ריכוך יתבצע ברפורמה. בישיבה, שהתמשכה עד לאחר חצות הכריעו השרים כי חקיקת הרפורמה תיעצר עד לאחר הפגרה של הכנסת ותחוקק רק במושב הקיץ, מלבד החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים.

החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים יחוקק עד פסח

על פי החלטת השרים, את החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, תקדם הקואליציה עד לחג הפסח ותעביר אותו בקריאה שניה ושלישית. הקואליציה כאמור, לא מתכוונת להגיע לפשרה עם הצד השני ולבצע בעצמה את השינויים ברפורמה. 

שמחה רוטמן,

שמחה רוטמן, החוק יעבור במתכונת שהציג צילום: Ben Hakoon/Flash90

החוק יעבור על פי המתווה שהציג רוטמן

את החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, תחוקק הקואליציה על פי המתווה שהציג אמש יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן. על פי ההצעה של רוטמן, רוב רגיל של הוועדה לבחירת שופטים יוכל להכריע בשני המינויים הראשונים לבית המשפט העליון, כאשר החל מהמינוי השלישי, תצטרך הוועדה גם אישור של נציג האופוזיציה או נציג השופטים. באופוזיציה לא מקבלים את המתווה שהציג רוטמן ואם לא ישתנה דבר משמעותי, הכנסת תעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית גם בלי הסכמות רחבות.