"אל תרגיזו אותי, הפלתי את הממשלה הקודמת": האיום של שיקלי על החרדים

במהלך דיון בוועדת שרים לחקיקה המפלגות החרדיות דרשו כי חרדים יקבלו עדיפות בתעסוקה, בדומה לחיילים משוחררים. שר התפוצות זעם: "אל תרגיזו אותי. הפלתי את הממשלה הקודמת - אני מסוגל להפיל גם את זאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 21:58 כו באדר התשפג

"אל תרגיזו אותי, הפלתי את הממשלה הקודמת": האיום של שיקלי על החרדים
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר התפוצות עמיחי שיקלי תקף היום (א') את המפלגות החרדיות במהלך דיון בוועדת שרים לחקיקה: "אל תרגיזו אותי. הפלתי את הממשלה הקודמת - אני מסוגל להפיל גם את זאת". כך חשף מיכאל שמש מתאגיד השידור. 

דבריו של שיקלי הגיעו על רקע וויכוח בוועדה סביב נושא ההעדפה בתעסוקה למשתחררים. המפלגות החרדיות דרשו כי תינתן גם לצעירים חרדים העדפה בתעסוקה, כפי שמקבלים חיילים משוחררים

כזכור, מיד אחרי הבחירות הקודמות הודיע עמיחי שיקלי כי הוא אינו תומך בהקמת הממשלה והצביע באופן עצמאי ובניגוד להחלטות מפלגת "ימינה" אליה השתייך. כתוצאה מכך הוכרז באפריל שעבר כפורש, זאת כאקט הרתעתי של ראש הממשלה דאז נפתלי בנט, אחרי שחברת ימינה נוספת, עידית סילמן הודיעה שהיא עוזבת את הקואליציה. עזיבת סילמן יצרה אירוע מתגלגל שהוביל להפלת הממשלה.

גפני

גפני צילום: שריה דיאמנט 

"גפני לא פראייר"

זוהי אינה הפעם הראשונה בה המפלגות החרדיות מעלות דרישות שחלקים מהקואליציה לא רואים בעין יפה. כך למשל לקראת העברת חוק התקציב, התגלע משבר בין החרדים לנתניהו, וגורם מתוך יהדות התורה בראיון לכיפה תקף את נתניהו על כך שלטענתו אינו ממש את הבטחותיו: "הוא שוכח מי העביר לו 40 מיליון שקל למעונות ראש הממשלה בוועדת כספים, גפני לא פראייר".