"לא מכיר": השגריר האמריקאי עקץ את עמיחי שיקלי

בדברים שנשא בכנס הINSS, החמיא השגריר לדמוקרטיה הישראלית ועקץ את השר שיקלי שתקף אותו על דבריו בשבוע שעבר, בהמשך דיבר ניידס על המצב הביטחוני ואיראן וכיצד תיבלם וסיים בעדכון במעורבות האמריקאית בנעשה באוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 23:21 ז באדר התשפג

"לא מכיר": השגריר האמריקאי עקץ את עמיחי שיקלי
טום ניידס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השגריר האמריקאי טום ניידס, נשא היום דברים בכנס השנתי לביטחון לאומי ה -INSS, ניידס התייחס בדבריו לנושאים הבוערים  במדינת ישראל, בהם הרפורמה המשפטית, המצב הבטחוני והמצב מול איראן, כמו כן התייחס בסוף דבריו גם לנעשה במלחמה בין רוסיה לאוקראינה. 

הערכים הדמוקרטיים שאנו חולקים עם ישראל באים לידי ביטוי גם במוסדות המשפטיים, זה מה שהוביל אותנו לפעול למען ישראל באו"ם שבוע שעבר"

בהתייחסו למצב הפנימי בישראל אמר השגריר האמריקאי "בהתחשב בעובדה ש 72 אחוזים מהישראלים הצביעו בבחירות החמישיות האחרונות ו 56% ערבים יצאו להצביע, בנוסף להפגנות שאנו רואים מדי שבוע פה- ישראל היא דמוקרטיה חיונית. הערכים הדמוקרטיים שאנו חולקים עם ישראל באים לידי ביטוי במוסדות המשפטיים בין השאר, זה מה שיש לנו במשותף, זה מה שהוביל אותנו לפעול למען ישראל באום שבוע שעבר".

ניידס התייחס בדבריו גם לשר שיקלי ועקץ אותו: "מישהו שאני לא מכיר"

בדבריו התייחס ניידס לביקורת שהוטחה בו בשבוע שעבר כשהמליץ לנתניהו "ללחוץ על הבלמים שנוגע לרפורמה המשפטית" , ניידס התייחס בדבריו גם לשר עמיחי שיקלי, שאמר בריאיון לרשת ב' על דבריו כשביקש מנתניהו "להאט את הרפורמה", "תפעיל בעצמך את הברקס. Mind your own business".  ניידס עקץ את השר הצעיר ואמר כי אינו מכיר אותו "הרצוג אמר להאט. מישהו שאני לא מכיר אמר שהוא רוצה שאשאר מחוץ לעניינים של ישראל- אני חושב שרוב הישראלים לא היו רוצים שנישאר מחוץ לענייניה".  

שיקלי בדיון

שיקלי בדיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ניידס: "אני בהחלט מודאג מהמצב"

השגריר האמריקאי  לא הסתיר את דאגתו מהמצב הביטחוני הנפיץ בישראל ואמר "אנו לפני הרמדאן ופסח- אני נותן הקרדיט לישראל, הירדנים, הפלסטינים שידברו על הדברים. אני בהחלט מודאג מהמצב. "

טום ניידס בכנס INSS

טום ניידס בכנס INSS צילום: Yair valer יאיר ולר

איראן פורצת קדימה - זו בעיה לישראל 

בנוגע לאיראן אמר השגריר, "אם להאמין לניו יורק טיימס איראן פורצת קדימה - זו בעיה לישראל, למזה"ת ולארה"ב. ביידן אמר שלא נעמוד מהצד ונאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, שנית שלא הקשור את ידיה של ישראל ושלישית שלישראל יש את הגיבוי שלנו. ארה"ב תמיד מעדיפה פתרון דיפלומטי אבל כל עוד האיראנים עושים מה שעושים לא רק לעם שלהם אלא גם מחמשים את רוסיה במלחמה באוקראינה - אין לנו מה לדבר איתם. ישנה שקיפות מלאה בינינו לבין ישראל - זו המחויבות שלנו לישראל ונשמור עליה" 

השגריר מזהיר: התקווה שפוטין יעצור באוקראינה - לא ריאלית

ניידס הוסיף על המלחמה באוקראינה ואמר : "פוטין והרוסים מבצעים פשעי מלחמה באוקראינה- ארה"ב הובילה את הדרך עם אירופה והקהילה הבינ"ל בכדי לאפשר לאוקראינים להגן על עצמם. התקווה שפוטין יעצור באוקראינה- זה לא ריאלי. לכן ארה"ב מובילה את הקמפיין הזה נגד רוסיה, זה עוד לא הסתיים, תהיה עוד תקופה קשה אבל אנחנו שם לטווח הארוך, אנחנו שם כדי לנצח."