הפרקליטות הצבאית: מעכשיו חיילים יוכלו להשתתף בהפגנות - אלו התנאים

הפרקליטות הצבאית הודיעה כי חיילי סדיר יוכלו להשתתף בהפגנות סביב הרפורמה המשפטית | מפקד כתב לחייליו: "נוכחות אך ורק על אזרחי, אין לקיים שיח מסדרונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 18:51 כו באדר התשפג

הפרקליטות הצבאית: מעכשיו חיילים יוכלו להשתתף בהפגנות - אלו התנאים
ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה, צילום: Shir Torem/Flash90

חיילים בסדיר ממספר יחידות צבאיות, פנו לפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר -ירושלמי, על מנת שתאשר את השתתפותם בהפגנות סביב הרפורמה המשפטית. על פי דיווח של N12, הפרקליטות הצבאית מסרב בתגובה כי לאחר בחינה של הנושא חיילי צה"ל אכן יוכלו להשתתף בהפגנות, במספר תנאים.

לפי N12, החלטת הפרקליטה הצבאית הראשית תומר -ירושלמי לאפשר לחיילים להשתתף בהפגנות, מבוססת על מסקנתה כי "ההפגנות אינן בעלות גוון פוליטי ולכן אין מניעה מלהשתתף בהן". יחד עם זאת, הוצגו מספר סייגים, והובהר כי ההיתר הוא לחיילים עד דרגת סא"ל בלבד, כל עוד יפגינו בבגדים אזרחיים וימנעו מלהעלות את הנושא ב"שיחות מסדרון" בבסיסים.

יפעת תומר ירושלמי

יפעת תומר ירושלמי צילום: דובר צה"ל

"להימנע מהגעה למקומות בהם יש חיכוך גבוה"

מפקד בחיל האוויר שלח הבוקר (א') הודעה לחייליו בקבוצת הוואטספ ובה כתב כי "מפקד היחידה עדכן אותנו היום שלאחר בירור מעמיק מול הפרקליטות הצבאית נאמר שחיילים עד דרגת סא"ל יכולים להשתתף בהפגנות שמתקיימות מדי שבוע אודות הרפורמה המשפטית".

עוד הבהיר כי "כמובן שמדובר על הפגנות בעד או נגד הרפורמה" והציג מספר דגשים: "נוכחות אך ורק על אזרחי, אין לקיים שיח מסדרונות על מנת לא להתחיל ולייצר פתח של שיח פוליטי, לשים לב יתר על המידה ולהימנע מהגעה למקומות שבהם יש חיכוך גבוה".