פרשת דן שרוני: הפרקליטה הצבאית תיפגש עם הנפגעות

אחרי שהסדר הטיעון עם סא"ל דן שרוני נדחה, תיפגש הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, עם הנפגעות בפרשה: "מתוך מחויבות עמוקה לנפגעי העבירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 13:14 כח בתמוז התשפב

פרשת דן שרוני: הפרקליטה הצבאית תיפגש עם הנפגעות
דן שרוני, במרכז, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ביום ראשון האחרון נערך דיון בפני בית הדין הצבאי המיוחד בפרשת דן שרוני. במסגרת הדיון הוחלט כי הסדר הטיעון יידחה כדי לאפשר לנפגעות להשמיע את קולן. היום (ד') הודיעה הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, שהיא תיפגש עם נפגעות בפרשה בשבוע הבא. 

הפרקליטה הצבאית הראשית תזמין את הנפגעות והנפגעים לפגישות אישיות עמה ועם צוות התובעים, בכדי לשמוע באופן ישיר ובלתי אמצעי את עמדותיהם ביחס להסדר הטיעון שעומד על הפרק. בהתאם לדין, עמדות נפגעות ונפגעי העבירות יישקלו טרם קבלת כל החלטה נוספת בתיק.

מהפרקליטות הצבאית נמסר: "מתוך מחויבות עמוקה לנפגעי העבירה, בפרט נפגעי עבירות מין, והכרה בחשיבות עמדתם בהליך הפלילי, החליטה הפרקליטה הצבאית הראשית לפגוש את נפגעות ונפגעי העבירה בתיק של סא״ל שרוני".

אחרי הדיון: צה"ל החליט להפסיק את שירותו של הקצין המצלם

כאמור, ביום ראשון האחרון נערך דיון בעניינו של סא"ל דן שרוני בפני בית הדין הצבאי המיוחד. חלק מהנפגעות העבירה טענו, כי נפגעה זכותן להשמיע את עמדתן לעניין הסדר הטיעון שאותו ביקשו הצדדים להציג בפני בית הדין. במסגרת הדיון, התביעה פירטה על הקשר שקיימה עם נפגעות העבירה. במסגרת הדיון, נמסר עדכון על כך ששירותו הצבאי של שרוני הופסק, החל מהיום.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה רבה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, מכל סוג שהוא, פועל למניעת מקרים מסוג זה, ונותן ליווי ותמיכה לנפגעות ולנפגעים. צה"ל מגנה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול במדיניות של אפס סובלנות כנגד הפוגעים".