כמחאה על הרפורמה: מילואימניקים בחיל האוויר מסרבים להתייצב לאימונים

180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, מעל ל-50 בקרים וכ-40 מפעילי כטמ"מ ממרבית הטייסות והיחידות, הודיעו כי בשבוע הקרוב לא יתייצבו לאימונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 10:56 כו באדר התשפג

כמחאה על הרפורמה: מילואימניקים בחיל האוויר מסרבים להתייצב לאימונים
טייסי חיל האוויר, צילום: דו"צ

הסרבנות מתפשטת: 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, מעל ל-50 בקרים וכ-40 מפעילי כטמ"מ ממרבית הטייסות והיחידות, הודיעו במהלך סוף השבוע ביחידותיהם כי בשבוע הקרוב יקדישו את עיקר זמנם לקריאה להידברות והגנה על הדמוקרטיה ולאור זאת לא יתייצבו לאימונים כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט.

אחד מאנשי המילואים הודיע על היעדרותו בקבוצת הוואטסאפ. "בעקבות הערכת מצב שערכתי עם עצמי ובעיקר אחרי ביטול מוחלט ומזלזל של מתווה הנשיא על ידי הקואליציה הדורסנית החלטתי שהגזרה המסוכנת לעם ישראל בשבוע הקרוב היא גזרת הכנסת ושם אפעל בשבוע הקרוב. כתוצאה מכך לא אהיה זמין השבוע למילואים בגזרת הצפון".

צילום: דו"צ

מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל הכריעו: הטייס שהוביל את המחאה - הודח

כזכור, לפני כשבועיים סערה המדינה סביב מחאת טייסי טייסת 69 של חיל האוויר. הטייסים הודיעו במכתב למפקדיהם כי הם לא יגיעו לאימון השבועי של הטייסת כמחאה. כמה ימים לאחר מכן הודיע צה"ל כי ג', הטייס שהוביל את המחאה ואף ניסה לשכנע אחרים, הודח. את ההחלטה קיבל מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, והוא קיבל את גיבוי למהלך מהרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר צילום: CC BY-SA 3.0 IDF Spokesperson's Unit

בהודעת דובר צה"ל להדחה נכתב: "אמש קיים מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שיח פיקודי עם אל"ם (מיל') ג'. השיח עסק בהמשך שירות המילואים של אל"ם ג' לאור התנהלותו סביב אירועי השעה. בסיום השיחה הודיע מפקד חיל האוויר לקצין כי לאור התנהלותו, לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין".