התגמשות מצד הקואליציה? המתווה החדש ששוקל השר לוין

שר המשפטים, יריב לוין, שוקל להציג מתווה חדש בו יהיה לקואליציה רוב בוועדה למינוי שופטים, ובמסגרת פעילות הוועדה, שלושה שופטים ימונו ברוב רגיל, והשופט הרביעי ימונה בהסכמת השופטים בוועדה או בהסכמת האופוזיציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 08:38 כו באדר התשפג

התגמשות מצד הקואליציה? המתווה החדש ששוקל השר לוין
יריב לוין, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג חשף ביום רביעי האחרון את המתווה שלו לפשרה ברפורמה במערכת המשפט אבל בקואליציה התאכזבו לראות שהמתווה לא כולל סעיפים בסיסיים כמו פסקת התגברות, כפי שהם הבטיחו לבוחריהם קודם הבחירות. בתוך כך, שר המשפטים, יריב לוין, שוקל להציג מתווה חדש שירכך את אופן בחירת השופטים בישראל לפי חוק יסוד.

על פי פרסום של הכתבת הכנסת של חדשות 12, דפנה ליאל, לקואליציה יהיה רוב בוועדה למינוי שופטים, ובמסגרת פעילות הוועדה, שלושה שופטים ימונו ברוב רגיל, והשופט הרביעי ימונה בהסכמת השופטים בוועדה או בהסכמת האופוזיציה.

הנשיא הרצוג

|מתווה חדש". הנשיא הרצוג צילום: חיים צח, לע"מ

ח"כ מהליכוד בביקורת חריפה על לוין: הוא צריך לראות מה קורה במדינה

בראיון לכאן רשת ב' שהתקיים ביום חמישי האחרון, חבר הכנסת מהליכוד, דוד ביטן, התייחס למתווה הנשיא וביקר את התנהלותו של שר המשפטים, יריב לוין, שמסרב לדון בריכוך החוקים.  "יש קבוצת ח"כים בליכוד שמבקשת לרכך את הרפורמה. איפשרנו לו להוביל, אבל הגיע הזמן שהוא יתחשב גם בעמדות שלנו. גם אנחנו מייצגים ציבור בתוך הליכוד. אני מצפה מלוין ומרוטמן שייקחו אתנחתא וישבו איתנו. לוין צריך לראות מה קורה במדינה, אנחנו אחראים לניהול שלה", אמר ביטן.

דוד ביטן

דוד ביטן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על מתווה הנשיא, אמר ביטן כי נתניהו ואנשי הליכוד לא יקבלו אותו. "זה לא דבר שנתניהו יכול להסכים לו, אני לא יודע אם יש ליכודניק שיכול להסכים למתווה", הוסיף ביטן בריאיון לעקיבא נוביק ולרינה מצליח בכאן רשת ב. עם זאת, הוא הדגיש: "מה שאנחנו צריכים לעשות זה לרכך את הרפורמה, ואנחנו נעשה זאת - אין לנו ברירה. צריך לעצור את החקיקה לשבוע-שבועיים, לא יקרה כלום".