לאחר כשעתיים: המפגינים שחסמו את נתיבי איילון פונו ע"י המשטרה

עשרות מפגינים חסמו את נתיבי איילון לכיוון צפון דרומית לגשר יהודית ופונו על ידי השוטרים | גבר בן 57 תושב הרצליה, נעצר בחשד שדרס מפגין שפונה במצב קל

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/23 21:40 כה באדר התשפג

לאחר כשעתיים: המפגינים שחסמו את נתיבי איילון פונו ע"י המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

למרות מתווה הפשרה שהציג נשיא המדינה, יצחק הרצוגהמחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכות הערב (מוצאי שבת) בכמה מוקדים ברחבי הארץ בהשתתפותם של חברי הכנסת מהאופוזיציה. בתוך כך, עשרות מפגינים חסמו את נתיבי איילון לכיוון צפון דרומית לגשר יהודית ופונו על ידי השוטרים. בנוסף, גבר בן 57 תושב הרצליה, נעצר בחשד שדרס במפגין שפונה לקבלת טיפול בבית חולים מאיר בכפר סבא במצב קל.

במהלך הפגנה שהתקיימה סמוך לצומת כרכור, אלפי מפגינים חסמו את הכניסה והיציאה לכיוון כרכור וכן לסירוגין את כביש 65 דבר המהווה סכנה מוחשית למשתמשי הדרך למפגינים עצמם. לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית נאלצו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בתוך כך, המשטרה עצרה שישה מפגינים.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לפיד: הם לא רוצים הידברות והם לא רוצים פשרה

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד השתתף הערב בהפגנה באשדוד ונשא דברים. "הם כל הזמן אומרים 'ניצחנו בבחירות'. מאה אחוז, ניצחתם בבחירות, אז תעשו את העבודה שלכם. לממשלה יש עבודה. היא אמורה לתת לאנשים בטחון, הם לא עושים את זה. היא אמורה לנהל את הכלכלה, הם לא עושים את זה. היא אמורה לאחד את העם – הם קורעים את העם לגזרים".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי הממשלה לא מעוניינת בהידברות ובפשרה. "הם לא רוצים הידברות והם לא רוצים פשרה. הם רוצים לרוץ קדימה עם החקיקה ולהפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית. יש להם רק בעיה אחת. לא עלה בדעתם שזה יגיע לכאן לאשדוד, לבאר שבע, להרי גוש עציון, לרחובות ירושלים. הם חשבו שהם יתישו אותנו, יאיימו עלינו, ידרסו אותנו בלי הנד עפעף, אבל אז קרה הדבר ההפוך".