התנגשות חזיתית: בן גביר דורש לפטר את היועמ"שית בהרב מיארה

כשברקע שבוע סוער ומאבק ייצרי בין השניים בכל הנוגע ברצונו של השר לייצוג עצמי בבג"צ, השר לביטחון לאומי דורש לפטר את בהרב מיארה: "איננה כשירה לכהן בתפקיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 19:53 כג באדר התשפג

התנגשות חזיתית: בן גביר דורש לפטר את היועמ"שית בהרב מיארה
בהרב מיארה והשר בן גביר, התנגשות חזיתית, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לפטר את היועמ"שית: לאחר שבוע של התכתשויות בין השניים, השר לביטחון לאומי דורש היום (ה') לפטר את היועמ"שית. הדרישה של השר, מגיע כאמור ברקע שבוע סוער, במהלכו ערכו השניים חילופי האשמות לאחר שבן גביר דרש לייצג את עצמו בבג"צ.

"נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה"

"פוסלת כל חוק והחלטה של ממשלת ושרי הימין" כותב השר לראשי הקואליציה ומוסיף: "כאשר לרוב היא אפילו לא טורחת לשוחח עם השרים לפני פסילת החלטותיהם ומדגיש כי פעילותה הפוכה לחלוטין מתקופת הממשלה הקודמת, אז הכשירה כל פעולה של הממשלה, כולל צעדים בעיתיים מאוד". "התנהלותה של היועצת פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית" הוא כותב, "אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו" הוא מוסיף. 

על הקושי המשפטי אומר בן גביר: "אולם הנזק אותו היא מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה".

"עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה באופן ישיר או עקיף"

אמש (ד'), הגישה היועמ"שית לבג"צ את תשובתה על הטענות למעורבותו של השר  בן גביר, בהנחיות של המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. בתשובתה, ציינה בהרב-מיארה כי בן גביר חצה את הגבול במעורבות שלו בהנחיות המשטרה. "קיים חשש ממשי כי התנהלותו של השר לביטחון לאומי חצתה את קו הגבול. היה בה כדי להתערב או להוות ניסיון התערבות בשיקול הדעת המקצועי והעצמאי הנתון לדרג הפיקודי במשטרת ישראל בשטח, וזאת גם בזמן אמת ביחס לאירועים פרטניים שעניינם במחאות המתקיימות נגד השלטון בימים אלה".

השר בן גביר,

השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיפה וציינה כי על בן גביר להימנע לתת הנחיות למשטרה. "עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה, באופן ישיר או באופן עקיף, גם כאשר הן ניתנות בלבוש של הוראות מדיניות לכאורה. עוד הודגש, כי לשוטרים ולמפקדי המשטרה בשטח נתון שיקול דעת עצמאי ומקצועי לשם מילוי תפקידם מכוח סמכויותיהם על-פי דין".