מאחורי הקלעים של הסכם הגז: לפיד, העוזר וניסיונות השכנוע

במהלך השבועות האחרונים, הלל קוברינסקי בכיר ביש עתיד ומקורב לראש הממשלה, שוחח עם חברי ממשלה על חשיבות חתימת הסכם הגז עם לבנון - בשעה שאחותו מכהנת כסמנכ"לית בחברה שחתומה על הסכם עם חברת "אנרג'יאן" לרכישת גז טבעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 21:38 ה בחשון התשפג

מאחורי הקלעים של הסכם הגז: לפיד, העוזר וניסיונות השכנוע
לפיד באסדת "כריש", צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ערך היום (א') סיור ביטחוני באסדת כריש. לפיד קיבל סקירה ממנכ"ל חברת "אנרג'יאן ישראל" שאול צמח אודות תהליך הפקת הגז שהחל ביום רביעי בשבוע שעבר. בהמשך, ביקר בחדר הבקרה, שוחח עם עובדי החברה הישראליים ועלה לנקודת תצפית על האסדה והאזור.

לפיד בסיור באסדת כריש:

ב"חדשות 13" פורסם הערב כי בשבועות האחרונים, האיש חשוב ביש עתיד אחרי לפיד, תא"ל במילואים בצה"ל, איש עסקים וראש מטה מפלגת יש עתיד - הלל קוברינסקי, שלא נושא בתפקיד רשמי במשרדו של לפיד, שוחח עם חברי ממשלה על חשיבות החתימה על הסכם הגז.

על פי הפרסום, לטענת גורמים בממשלה, קוברינסקי ניסה לשכנע בכירים מקרב שרי הממשלה בחשיבות ההסכם, עוד לפני ההצבעה עליו בממשלה. קוברינסקי, המשמש גם כמנהל קמפיין של יש עתיד לבחירות לכנסת ה-25, תדרך גם את חברי המפלגה שבראשה עומד לפיד.

מעורבותו של האיש מתרחשת כאשר אחותו של משמשת בשנים האחרונות, לכאורה וכך על פי הפרסום - כסמנכ"לית בכירה בחברת האנרגיה "דוראד", חברה שחתומה מספר שנים על הסכם לרכישת גז טבעי שיופק מאסדת "כריש", אותה אסדה בה לפיד סייר הבוקר, בשווי מיליארדים, עם חברת "אנרג'יאן".

בחדשות 13 הבהיר כי אין טענה לפיה ההסכם עם לבנון נחתם בגלל אינטרס אישי של הלל קוברניסקי. יתרה מזאת, במערכת הביטחון קראו לחתום על ההסכם ללא כל קשר לקוברינסקי.

לפיד בסיור, היום |

לפיד בסיור, היום | צילום: קובי גדעון, לע"מ

"להסכם עם לבנון אין קשר להפקת הגז מכריש"

מיש עתיד נמסר לחדשות 13: "מדובר בשקר מוחלט שבינו לבין המציאות אין שום קשר. להסכם עם לבנון אין קשר להפקת הגז מכריש. בקיצור – הידיעה אינה נכונה".

מעורך דינו של הלל קוברינסקי נמסר: "הוא לא היה מעורב כלל במו"מ על ההסכם, רק סייע בתדרוך התקשורתי. ההסכם בין "דוראד" ל"אנרג'יאן" נחתם ב-2017 ואחותו של קוברינסקי לא הייתה מעורבת בו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה לפיד עמד על כך שההסכם, כמו גם המשך הפקת הגז מ'כריש', יבטיחו יציבות כלכלית ואנרגטית למדינת ישראל למשך שנים ארוכות קדימה, וכן יתרמו רבות להורדת יוקר המחיה. כמו כן נמסר כי בעקבות הפקת הגז מאסדת כריש, צפויה ירידה במחירי האנרגיה בישראל ובמקביל ישראל תגדיל את ייצוא הגז הטבעי ממנה, ותסייע לאירופה להתמודד עם משבר האנרגיה ביבשת.