מאות רואי חשבון תומכים ברפורמה: "תזניק את הכלכלה"

רואי חשבון וכלכלנים חתמו על מכתב בו טענו כי הרפורמה המשפטית תזניק את הכלכלה בישראל, ואמרו: "אנו רואים בזעזוע כי דווקא המחאה נגד הרפורמה עלולה להביא לנזקים גדולים לכלכלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 18:49 כא באדר התשפג

מאות רואי חשבון תומכים ברפורמה: "תזניק את הכלכלה"
לוין ורוטמן , צילום: יונתן סינדל/פלאש90

מאתים וחמישים רואי חשבון וכלכלנים חתמו על מכתב בו הביעו תמיכה ברפורמה במערכת המשפט, וקראו לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן וחברי הקואליציה להמשיך ולפעול על מנת להעביר את הרפורמה. לדברי החותמים הרפורמה תסייע בהסרת חסמים, הפחתת הבירוקרטיה והזנקת הכלכלה. 

וועדת חוקה

וועדת חוקה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"תזניק את הכלכלה בישראל והשוק החופשי"

במכתב רואי החשבון נכתב "אנו מביעים את תמיכתנו אודות הרפורמה המשפטית החיובית והחיונית המתגבשת במדינתנו". עוד נאמר כי, "אנו סבורים כי הרפורמה המוצעת תסייע בהסרת חסמים, הפחתת הבירוקרטיה, ותזניק את הכלכלה בישראל והשוק החופשי".

רואי החשבון אף מרגיעים מפני משבר כלכלי ואומרים כי "המשק הישראלי משדר יציבות ואיתנות פיננסית לאורך שנים, גם בתקופות קשות שחווינו במהלך השנים", ולטענתם דווקא המחאה נגד הרפורמה יכולה לגרום לנזק לכלכלה הישראלית, בכך שיוצרת אווירה שלילית שלדבריהם: "עלולה לגרום לתגובת שרשרת שתתבטא בחוסר וודאות, חוסר שקט כלכלי ונזק לכלכלה הישראלית". 

מכתב רו"ח בעד הרפורמה המשפטית

מכתב רו"ח בעד הרפורמה המשפטית צילום: המטה לתמיכה ברפורמה המשפטית

"אנו רואים בזעזוע כי דווקא המחאה נגד הרפורמה עלולה להביא לנזקים גדולים לכלכלה"

אלי ואבי, מיוזמי המכתב, אמרו כי "בתור כלכלנים ורואי חשבון העוסקים מידי יום במגוון רחב של עסקאות ופעולות בנקאיות אנו רואים כי לא נגרם נזק לכלכלה בעקבות הרפורמה המשפטית, ואף הגבולות הברורים של סמכות בית המשפט העליון יובילו לוודאות משפטית, שהיא תנאי הכרחי ליצירת כלכלית", עוד הוסיפו ואמרו כי "עם זאת, אנו רואים בזעזוע כי דווקא המחאה נגד הרפורמה עלולה להביא לנזקים גדולים לכלכלה- ללא כל קשר לרפורמה עצמה."

המטה לתמיכה ברפורמה המשפטית: "העם לא טיפש"

המכתב פורסם על ידי המטה לתמיכה ברפורמה המשפטית, שקורא לעורכי דין וכלכלנים להצטרף לעצומות ביוזמתם. "הזוי לראות את השקר של פגיעה בדמוקרטיה ובכלכלת המדינה בעקבות הרפורמה, יש פה קבוצה קטנה שבאלימות ודורסנות נלחמת מול עם שלם, העם לא טיפש העם דורש שהרפורמה תעבור", כך אמרו ראשי המטה.

המחאה נגד הרפורמה, עוד יום עמוס אירועים

המחאה נגד הרפורמה, עוד יום עמוס אירועים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90