צפו קורע לב: האב שבניו נרצחו בפיגוע עלה לראשונה לקברם

לאחר שמצבו השתפר, עלה אברהם נוח פלאי, אביהם של אשר מנחם ויעקב ישראל הי"ד שנרצחו בפיגוע ברמות, לקברם ונשא דברים תוך כדי שהוא ממרר בבכי: "לא הספקתי להיפרד מכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 22:22 כ באדר התשפג

קורע לב: האב שבניו נרצחו בפיגוע עלה לראשונה לקברם
צילום: צילום מסך כאן 11

לפני כחודש נרצחו הילדים אשר מנחם בן ה-7 ואחיו הקטן יעקב ישראל בן ה-5 למשפחת פלאי בפיגוע הקשה בתחנת אוטובוס בכניסה לשכונת רמות שבירושלים. אביהם, אברהם נוח פלאי, שנפצע באורח קשה מאוד, אושפז בבית החולים הדסה הר הצופים.

בתוך כך, לאחר שמצבו השתפר, עלה אברהם היום (ב') לקברם של שני בניו ונשא דברים תוך כדי שהוא ממרר בבכי. "לא הספקתי להיפרד מכם. אני מודה לקדוש ברוך הוא שנתן לי אתכם. הייתה בכם מתיקות, שמחת חיים ולב טהור וקדוש. תודה על כל פעם שהייתי לומד אתכם, איזו שמחה הייתה לכם בלימוד", אמר אברהם ליד קברם של בניו.

האב אברהם פלאי ליד קברם של בניו שנרצחו בפיגוע (קרדיט: חדשות הערב, כאן 11):

אם שני הילדים שנרצחו: "הם הלכו עם בגדי שבת, הייתי צריכה לזהות פני מלאך"

כזכור, לאחר הלוויותיהם של האחים אשר מנחם ויעקב ישראל, האם, דבורה, סיפרה בכאב גדול על הפיגוע בו גם נפצע בעלה, אברהם נוח. "לא כולם נכנסים לרכב המשפחתי אז הם הלכו לאוטובוס. פתאום הבן הגדול התקשר וצעק שהיה פיגוע", סיפרה האם דבורה ל"חדשות 12". "הבן הגדול שלי התקשר ואמר היה פיגוע, שהוא לא יודע איפה אבא ואיפה הילדים. דיברתי עם מישהו ממד"א ושאלתי אם אפשר להגיע", היא תיארה בדמעות את הרגעים שאחרי הבשורה הקשה.

זירת הפיגוע בתחנת האוטובוס ברמות

זירת הפיגוע בתחנת האוטובוס ברמות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם המשיכה ושיחזרה: "על בן אחד ידעתי מיד שהוא במצב קל. על בעלי לקח קצת זמן עד שאמרו לי שהוא פונה לבית החולים. הבנתי שיש הרוגים, שאלתי מישהי אם יש ילדים אבל לא שיחררו לי מידע. בשלב מסוים היא ניגשה אליי ושאלה אם אני יכולה לזהות ילד".

"הייתי צריכה לזהות פני מלאך"

"בעלי בנס גדול לא קיבל פגיעות פנימיות הוא לא יודע שום דבר הוא מונשם. מקווים שכשהוא יתעורר בורא עולם יתן לו כוח לעמוד במציאות החדשה. אמרו לנו מההתחלה שהבנים קיבלו פגיעה מוחית קשה מהעוצמה".

הלווייתו של אשר מנחם אשר הי"ד

הלווייתו של אשר מנחם אשר הי"ד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

על בניה הי"ד, סיפרה האם: "יעקב רק בן 5, ואשר בקיץ היה אמור לחגוג 8. הם היו ילדים מתוקים, שמחים, ילדים טובים שאוהבים לעזור, צדיקים עם נשמה גבוהה. הם הלכו עם בגדי שבת, הייתי צריכה לזהות פני מלאך".