לפיד לא מתחרט: בהתנתקות זה היה אנשים אחרים

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, לא חוזר בו מהאמירה כי המפגינים בזמן ההתנתקות היו "אנשים אחרים": "מכונת הרעל לקחה שתי מילים ושיגרה עוד שקר לאוויר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 16:21 כ באדר התשפג

לפיד לא מתחרט: בהתנתקות זה היה אנשים אחרים
צילום: Erik Marmor/Flash90

בתכנית "פגוש את העיתונות" ששודרה לפני כשבוע, שאל הפרשן הפוליטי, עמית סגל את ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מה הוא חושב על חסימת הכבישים. סגל הקריא מאמר של לפיד משנת 2005 בו טען כי חסימות הכבישים של מתנגדי ההתנתקות, עלולים לגרום לכך שחולה שאמור להגיע לבית החולים ימות, והוסיף כי המשטרה צריכה להיות יותר אקטיבית נגדם.

"נמאס לי כבר שמשווים את זה כל פעם למשהו שלא דומה. מספיק עם השטות הזו. מה שהיה ב-2005, בנסיבות שונות לגמרי, הוא שונה, כי עברו הרבה שנים. כי זה אנשים אחרים, כי זו סיטואציה אחרת, וזה עולם אחר", השיב לפיד לשאלתו של סגל.

לפיד לא מתחרט: בהתנתקות זה היה אנשים אחרים

בסיום ישיבת הסיעה שהתקיימה היום (ב'), נשאל לפיד אם הוא חוזר בו מהאמירה כי המפגינים בזמן ההתנתקות היו "אנשים אחרים". "לא. הסברתי את זה שבע פעמים, זו תקופה אחרת, אנשים אחרים, זו לא דוגמא טובה. מכונת הרעל לקחה שתי מילים ושיגרה עוד שקר לאוויר", השיב לפיד.

ההפגנות נגד תוכנית ההתנתקות

ההפגנות נגד תוכנית ההתנתקות צילום: Flash90

נאום איבוד השליטה של לפיד

בפתח ישיבת הסיעה, לפיד התייחס לחוקים שיעלו היום בכנסת וטען כי נתניהו איבד שליטה על ממשלתו. "היום יעלה פה בכנסת חוק הנבצרות. הוא לא רק חוק מגונה, הוא גם מיותר. נתניהו כבר נבצר. הוא איבד שליטה על הממשלה שלו. השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו. נתניהו איבד שליטה על הביטחון. הפיגועים הכי קשים מזה עשר שנים לפחות, וזה עוד לפני הרמדאן. מתנחלים קיצונים, בגיבוי של שרים קיצונים, מתפרעים בכל יהודה ושומרון. משבר המילואימניקים הולך וגדל".

נתניהו ודרעי, מינו קונסול בלוס אנג

נתניהו ודרעי, מינו קונסול בלוס אנג'לס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הוא איבד שליטה על החרדים" המשיך לפיד, "הם מעולם לא חלמו שיקבלו למוסדות שלהם כל כך הרבה כסף. מעולם לא חלמו שתהיה פה ממשלה שתכנע להם באופן מוחלט בנושא הגיוס". לפיד סיים ואמר על המשך קידום הרפורמה: "הוא איבד שליטה על יריב לוין ועל רוטמן. הוא לא מגבה אותם כי הוא רוצה, הוא מגבה אותם כי אין לו ברירה. הם מאיימים עליו שהם יפרקו לו את הממשלה אם הוא ינסה לעצור אותם".