לפיד מכנס ישיבת חירום - זאת המפלגה שלא הוזמנה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הזמין את ראשי סיעות האופוזיציה לישיבה דחופה בלשכתו בעקבות ההתקדמות של הקואליציה בחקיקת הרפורמה המשפטית, זאת המפלגה שלא הוזמנה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/03/23 12:06 כ באדר התשפג

לפיד מכנס ישיבת חירום - זאת המפלגה שלא הוזמנה
האופוזיציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעה 13:30 תתקיים בלשכת ראש האופוזיציה ישיבה משותפת לראשי מפלגות יש עתיד, המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו והעבודה. באופוזיציה אומרים שמנסור עבאס הוזמן לישיבת ראשי האופוזיציה ובחר שלא להגיע מסיבה אישית. נציגי מפלגת חדש - תע"ל לא הוזמנו. 

ההחלטה לכנס את ראשי האופוזיציה מגיעה בעקבות ההתקדמות של חברי הקואליציה בחקיקת הרפורמה המשפטית, רק היום צפויה הצבעה על חוק נבצרות בקריאה ראשונה והצבעה על פסקת ההתגברות בקריאה ראשונה.

במקביל, דיון סוער מתקיים בוועדת החוקה: פרופ' יובל אלבשן וד"ר גיורא ירון, מציגים את מתווה פרידמן-אלבשן לרפורמה המשפטית, השניים נענו להזמנת יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, ויציגו את המתווה שיצרו יחד עם האלוף במיל' גיורא איילנד ושר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן.

פרופ' יובל אלבשן אמר בפתח הדיון, "אני באמת מבועת, את הדהירה המטורפת הזאת למצדה מישהו פה צריך לעצור". וד"ר גיורא ירון הוסיף: "מי שפתח לי כאן את הדלת הוא ח"כ פינדרוס שהכיר לי את רוטמן. אני תרמתי כסף למחאה, מפגין כל שבוע בקפלן, ארחנו אצלנו בבית בקיסריה את האנרכיסטים, אבל הסיבה היחידה שאני פה היא כי חשבתי שאני צריך להיות פה, אחרת לא יהיה אף אחד אחר".