נחשפה רשת העתקות בבגרויות במגזר הערבי: "דפוסים חוזרים של תשובות"

משטרת ישראל עצרה 12 חשודים, אשר ניהלו רשת של רמאות בבחינות הבגרות במגזר הערבי, גבו תשלום מתלמידים עבור פתרונות מקצועיים לבחינות. ברשת שנחשפה ניסו לשכנע את התלמידים: "חלק מהכספים יתרמו לילדי עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 08:57 כ באדר התשפג

נחשפה רשת העתקות בבגרויות במגזר הערבי: "דפוסים חוזרים של תשובות"
רשת רמאות בבגרויות במגזר הערבי, צילום: דוברות משטרת ישראל

נחשפה רשת העתקות בבחינות הבגרות שפעלה במגזר הערבי בכל חלקי הארץ: 12 חשודים מתוכן 11 נשים נעצרו היום (ב') לפנות בוקר בחשד שהפעילו רשת שסיפקה תשובות לאלפי נבחנים במהלך בחינות הבגרות.

החקירה נפתחה לאחר הגשת תלונה של משרד החינוך שזיהה דפוסים חוזרים של תשובות וטעויות במאות מבחנים שבוצעו במקצועת שונים. עם קבלת התלונה, החלו חוקרי פשיעה מקוונת של מחוז צפון לבצע פעילות סייבר על מנת לזהות את מפעילי הרשת. במהלך הפעילות "נרשמו" השוטרים לשירות ובמהלך סבב בחינות הבגרות האחרון פיצחו את השיטה.

100 שקל למבחינה

100 שקל למבחינה צילום: משטרת ישראל

פותרים מקצועיים שפתרו את השאלון העבירו את התשובות לנבחנים

מהחקירה עלה, כי תמורת תשלום של 100 שקלים לבחינה, ששולם בבנק הדואר, לשליחי הארגון, שכונה "נביל אל אסמאר" חברי הרשת העבירו את הפתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ. חברי הרשת הנחו את הנבחנים להסליק טלפון סלולרי ולעיתים גם אוזניה על מנת שיוכלו לקבל את התשובת לבחינה בזמן אמת.

על פי החשד, חברי הרשת הפעילו סייענים שהעבירו להם את שאלוני הבחינה עם תחילתה, ופותרים מקצועיים שפתרו את השאלון שאלה אחר שאלה והעבירו את התשובות לנבחנים. בין העצורות נמצאת משגיחת בגרויות. העצורים הם אלו שעמדו בראש הרשת, ואליהם נותבו הכספים דרך שליחים שאליהם הועברו הכספים בבנק הדואר.

רשת רמאות בבגרויות במגזר הערבי

רשת רמאות בבגרויות במגזר הערבי צילום: דוברות משטרה

בפרסומים של הארגון: "חלק מהכספים יתרמו לילדי עזה"

הארגון שכונה כאמור "נביל אל אסמאר" פרסם את שירותו כסיוע למעבר בחינות הבגרות בציון גבוה מאד, ברשתות החברתיות בשפה הערבית, בחלק מהפרסומים ציין הארגון כי הכספים שנאספים מועברים כתרומות לילדי עזה.

החקירה נמשכת יחד עם חוקרי רשות המיסים מפקיד שומה חקירות חיפה והצפון בליווי פרקליטות מחוז דרום. העצורים יובאו במהלך היום לבית המשפט השלום בטבריה לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.