רקטור האוניברסיטה תקף: "באנו להטיף ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים"

במכתב שפרסם מרק שטייף, רקטור אוניברסיטת תל אביב, תקף את המחאה באוניברסיטה והאשים את המוחים בהתנשאות. שטייף טען כי "אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 17:05 יט באדר התשפג

רקטור האוניברסיטה תקף: "באנו להטיף ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים"
מרק שטייף, צילום: CC BY-SA 4 Tel Aviv University.jpg

ביקורת מבית על המחאה באוניברסיטת תל אביב: פרופסור מרק שטייף, הרקטור של אוניברסיטת תל אביב מזה שלוש שנים, פרסם הודעה בה תקף את הלך הרוח ב"שבוע הדמוקרטיה" באוניברסיטה, ואת וטען כי מטרת המוחים נגד הרפורמה המשפטית היא "להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו יותר טובים".

מי שהתנגד לרפורמה או התלבט - לא נשאר במחאה לאחר הדובר השני או השלישי

"שלום לחברי וחברותי ממטה המחאה, שבוע הדמוקרטיה התחיל במפגן מרשים ואתם ניצחתם", פתח הרקטור וכתב. "הבאתם אנשים נחושים בצדקת הדרך לדבר ולחזק אנשים אחרים שמשוכנעים בה בדיוק באותה המידה. אם היה בקהל הזה מישהו שהתלבט בכנות או בתמימות בין תמיכתו ברפורמה להתנגדותו לה, הרי שהוא לא נשאר שם כבר אחרי הדובר השני או השלישי" כך תקף שטייף את המחאה באוניברסיטה.

אוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב צילום: שאטרסטוק

"לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות"

מרק שטייף האשים: "לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות. באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו אתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר".

אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם

"במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות בחרנו להתבצר בעמדותינו ולדבר רק על מה שאי אפשר", כך טען "בחרנו לסרב לשמוע. בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם". הפרופסור הבכיר סיים את מכתבו באכזבה: "אם הייתה לי תקווה לכך שיתפתח משהו קונסטרוקטיבי ומועיל באוניברסיטת תל אביב בשבוע הדמוקרטיה הזה, הרי שהיא חוסלה באחת. עצוב. ניצחתם". 

הפגנה נגד הרפורמה, השבוע

הפגנה נגד הרפורמה, ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מחאת הסטודנטים: "לייצר שיח מאוזן על הפיכה לא מאוזנת זה דבר מגוחך"

מחאת הסטודנטים הגיבה לרקטור, "מצער אותנו שכך בחר פרופסור מארק שטייף להתבטא", כתבו בתגובה. "אז לא, מר שטייף. הגענו להילחם על העתיד שלנו. להילחם על הזכויות שלנו. אולי כבודו לא חש שהזכויות שלו יהיו על תנאי עם השלמת ההפיכה המשטרית, אבל הנשים, הערבים, הלהט"בים והמיעוטים שנמנים עם תלמידי האוניברסיטה בהחלט מרגישים כך".

"יש בהחלט מקום לשיח ולדיון, ויש מקום לויכוח. אבל לייצר שיח מאוזן על הפיכה לא מאוזנת זה דבר מגוחך במקרה הטוב, ושקרי במקרה הרע", טענו הסטודנטים, לדבריהם: "חודשים שמתקיימות ההפגנות ומהנדסי ההפיכה לא עצרו ולו לרגע. אם האוניברסיטאות אינן מעוז של דמוקרטיה ליברלית- אז הן מועלות בתפקידן ההיסטורי. פרופסור - אל תהיה בצד הלא נכון של ההיסטוריה".