בעקבות פטירתו של אביו של יריב לוין: זו ההחלטה של ראשי המחאה

ראשי המחאה בעיר מודיעין, עיר מגוריו של שר המשפטים לוין, הודיעו כי בעקבות פטירתו של אביו לא יתקיימו הפגנות מול ביתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 14:05 יט באדר התשפג

בעקבות פטירתו של אביו של יריב לוין: זו ההחלטה של ראשי המחאה
יריב לוין | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות פטירתו של פרופסור אריה לוין, אביו של שר המשפטים יריב לוין, מטה המחאה של מודיעין מודיע כי לא יתקיימו במהלך השבעה הפגנות ליד ביתו של השר יריב לוין הנמצא בעיר. "מתוך השתתפות בצערם של שר המשפטים ובני משפחתו על מותו של אביו, חתן פרס ישראל, פרופסור אריה לוין ז"ל", כתבו במטה.

תולדות חייו

פרופ' אריה לוין נולד ברמת גן בשנת 1937. בשנת 1971 קיבל תואר דוקטור בשפה וספרות ערבית מטעם האוניברסיטה העברית וכיהן מאז בתפקידי הוראה שונים עד לקבלת תואר פרופסור מן המניין בחוג לשפה וספרות ערבית באוניברסיטה העברית בשנת 1985. בשנת 2001 זכה פרופ' לוין בפרס מיכאל מילקן מטעם האוניברסיטה על הצטיינותו בהוראה.

נוסף לפעילותו האקדמית, כיהן פרופ' לוין גם כיו''ר הוועדה לכתיבת תכנית הלימודים בערבית לבתי הספר ולחטיבות של משרד החינוך, יו''ר ועדת הוראת הערבית בבתי ספר עבריים של משרד החינוך, חבר הוועדה האקדמית של מוסד ביאליק, חוקר ראשי במפעל המחקר על הלהגים הערביים של ארץ ישראל, חוקר ראשי במפעל העדכון של המילון הערבי-עברי שחובר על ידי דוד איילון ז''ל ופסח שנער ויו''ר הוועדה להכנת תכנית לימודים בערבית מדוברת בבתי ספר תיכוניים עבריים. בשנת תש"ע הוענק לו פרס ישראל לבלשנות כליית על השיגיו המחקריים.

מלשכתו של לוין נמסר: "המשפחה מודה מעומק הלב לכל המנחמים, ומבקשת לקיים את השבעה במסגרת משפחתית מצומצמת בלבד. תודה על ההבנה".