מתקדמים בביטול ההתנתקות: החוק אושר בוועדה לקראת ההצבעה בכנסת

לאחר שההצעה לביטול חוק ההתנתקות עברה בקריאה טרומית, אושרה ההצעה גם בוועדת החוץ והביטחון לקראת חקיקה בקריאה ראשונה בכנסת. חברת הכנסת סון הר מלך הביעה תקווה לחזור ליישובים: "צעד אחר צעד מתקדמים לחזרה הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 14:29 טז באדר התשפג

מתקדמים בביטול ההתנתקות: החוק אושר בוועדה לקראת ההצבעה בכנסת
חברי הכנסת לאחר אישור החוק בוועדת חוץ וביטחון, צילום: ללא

החוק לביטול תוכנית ההתנתקות מתקדם: ועדת חוץ והביטחון של הכנסת דנה היום (ה') בחוק לביטול תוכנית ההתנתקות. חברי הכנסת הצביעו והחוק עבר בוועדה לקראת הצבעה עליו בקריאה ראשונה בכנסת. אחת מיוזמי החוק, חברת הכנסת לימור סון הר מלך בירכה: "יום מרגש והיסטורי". 

"צעד אחר צעד מתקדמים לחזרה הביתה"

"אחרי חודשים ארוכים של עבודה" אמרה חברת הכנסת סון הר מלך,  הצבענו כעת ברוב קולות בועדת חוץ וביטחון על הצעת החוק שהגשתי יחד עם חברי יולי אדלשטיין לביטול חוק ההתנתקות, שתעלה לקריאה ראשונה במליאה". חברת הכנסת הוסיפה: "זהו יום מרגש והיסטורי. אחרי 17 וחצי שנים של גירוש וחורבן מדינת ישראל משנה כיוון ופועלת לחידוש ההתיישבות בצפון השומרון. צעד אחר צעד מתקדמים לחזרה הביתה - לחומש, שאנור, גנים וכדים".

דניאלה וייס

דניאלה וייס צילום: Sraya Diamant/Flash90

"מקווה שהדיבור על ביטול ההתנתקות זה לא רק הצהרה אלא גם יבוצע"

אחרי שהחוק עבר בקריאה טרומית לפני כשבועיים, אמרה פעילת הימין ויו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס לחדשות כיפה כי אמנם מדובר בשינוי מדיניות אך התהליך הזה יימשך זמן רב. וייס הביעה תקווה כי הדיבור על ביטול חוק ההתנתקות לא יהיה רק הצהרה אלא גם יבוצע ויהפוך את צפון השומרון לאזור יהודי שוקק חיים. וייס הוסיפה ואמרה כי היא "מאוד מקווה שהדיבור על ביטול ההתנתקות זה לא רק הצהרה אלא גם יבוצע, גם בחוק וגם במעשה. ואם לא – הציבור יתעורר".

צילום: מטה חומש תחילה