סקפטיות ואופטימיות זהירה: ראשי השומרון על חוק ביטול ההתנתקות

דניאלה וייס מקווה כי ביטול חוק ההתנתקות לא יהיה רק הצהרה בלבד אלא גם יבוצע: "צריך להתפלל שהממשלה תעביר את החוק עד הסוף"| יוסי דגן: "יום היסטורי, נאבק כדי להחזיר את היישוב בחומש"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/02/23 14:30 כד בשבט התשפג

סקפטיות ואופטימיות זהירה: ראשי השומרון על חוק ביטול ההתנתקות
חומש, ארכיון , צילום: Hillel Maeir/Flash90

18 שנים לאחר הגירוש מגוש קטיף וארבעת יישובי צפון השומרון, החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון יעלה היום (ד') לקריאה טרומית בכנסת. החוק הועלה על ידי יו"ר הוועדה ושר המשפטים, יריב לוין ועל ידי יוזמי החוק, חבר הכנסת יולי אדלשטיין ושרת ההתיישבות אורית סטרוק

בשיחה עם חדשות כיפה, פעילת הימין ויו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, אומרת כי אמנם מדובר בשינוי מדיניות אך התהליך הזה יימשך זמן רב ומקווה כי הדיבור על ביטול חוק ההתנתקות לא יהיה רק הצהרה אלא גם יבוצע ויהפוך את צפון השומרון לאזור יהודי שוקק חיים.

דניאלה וייס

דניאלה וייס צילום: Sraya Diamant/Flash90

"מקווה שהדיבור על ביטול ההתנתקות זה לא רק הצהרה אלא גם יבוצע"

"ראשית זו שמחה גדולה עצם העובדה שהנושא של ביטול ההתנתקות בגלל שינוי מדיניות. אני רוצה להבהיר כי צריך לעבור כאן עוד תהליך, גם בוועדה גם בשלוש קריאות בכנסת וצריך להתפלל שיהיה כח לממשלה להעביר את החוק עד הסוף במלוא מובן המילה, כולל חזרה לכל מרחבי צפון השומרון, קדים, חומש שא-נור. לא רק זה, להפוך את כל צפון השומרון לאזור יהודי שוקק חיים", אמרה דניאלה.

עוד הוסיפה ואמרה כי "השנים הארוכות של חוק ההתנתקות הארור הזה גרמו לכך שצפון השומרון נהיה חמאסטן וג'נין הבירה. זה מאוד מביא כבוד לצבא שמתמודד עם הטרור שנמצא בג'נין אבל וז רק דרך אחת עם הרמת הראש של הערבים. הדרך הציונית, המקורית והיעילה היא יישובים. לא רק יישוב פה ושם אלא ממש תכנית התיישבות מאסיבית להתיישבות יהודית בצפון השומרון, וזה החלום. לא רק אישור לעבור בלי מחסומים, לא רק מבנה פה ושם אלא תכנית רחבה היקף שכוללת גם את היישובים שפונו וחלק נהרסו וחלק אפילו ערבים מנסים להשתלט. צריכה להיות פה מהפכה גם של החוק וגם מעשית. אני מאוד מקווה שהדיבור על ביטול ההתנתקות זה לא רק הצהרה אלא גם יבוצע, גם בחוק וגם במעשה. ואם לא – הציבור יתעורר".

הפינוי בשא-נור

הפינוי בשא-נור צילום: Nati Shohat /Flash90

יוסי דגן: "יום היסטורי - נאבק כדי להחזיר את היישוב בחומש"

אחד היוזמים של החוק הוא ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מגורש משא -נור בעצמו. בשיחה עם חדשות כיפה, אמר דגן כי "היום התחיל שלב היסטורי של תיקון עוול ופשע היסטורי, תיקון העוול והאיוולת של עקירת יישובי צפון השומרון ולאחריו גם לתקן גם את האיוולת והפשע של עקירת היישובים בגוש קטיף. מאותו יום אפל, י"ח אב תשס"ה, שגררו אותנו מביתנו משא-נור לצד הגרירה של חברינו מחומש. מאותו רגע לא הפסקנו לחלום, לשאוף ולהיאבק כולנו כדי לתקן את הפשע הזה".

עוד הוסיף ואמר כי "פעם אחר פעם נכשלנו אבל אנחנו לא מוותרים על תיקון הפשע. ההחלטה היום של הכנסת להעביר בקריאה טרומית ברוב גדול את ביטול חוק ההתנקות בצפון השומרון הוא תחילתו של התיקון".