נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"

ראש הממשלה התייחס לקריאות לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט: "הזרעים שנזרעים כאן עלולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות שיבואו" | לפיד: "מי שאחראי לכאוס זו רק הממשלה ההרסנית שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 18:48 יג באדר התשפג

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"
בנימין נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביממה האחרונה המערכת סוערת סביב האיומים בסרבנות של משרתי מילואים ושל טייסי מילואים בצה"ל לאחר שטייסי טייסת 69 אמרו כי יחרימו את האימון השבועי ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון בנושא דמוקרטיה. בתוך כך, מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בו התייחס לקריאות לסרבנות כמחאה  נגד הרפורמה במערכת המשפט.

"הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"

נתניהו ציין כי למרות המחלוקות, אסור להגיע למצב של סרבנות. "צה"ל והשב"כ משקפים לעם שאנו הודפים את אויבנו, אני מכבד את כל חיילנו, בסדיר ובמילואים, בים ביבשה ובאוויר, גם ברגעים אלה אתם שומרים על המדינה שלנו. אנו מסתכלים ימינה ושמאלה בידיעה שאנו מסתערים יחד שכם אל שכם אל מול אויבנו. תהינה אשר תהינה המחלוקות בינינו, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו, ללא קשר לחילוקי הדיעות בינינו, הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו", אמר נתניהו.

מילואימניקים, ארכיון

מילואימניקים, ארכיון צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי אין מקום לסרבנות ואסור שיהיה לה מקום בחברה הישראלית. "החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות וקידשה את השירות בצה"ל וזרועות הביטחון, מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום ובשום מצב, לא במילואים, ולא בכוחות הביטחון, לא היה לסרבנות מקום במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו ואסור שיהיה לה מקום בעתיד, למאבק ציבורי יש מקום למחאה, חילוקי דיעות, אבל אין מקום לסרבנות, ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות הסרבנות תתפשט ותהפוך לשיטה, כל מי שההכרעה הדמוקרטית אינה נראית לו, יעשה דין לעצמו, אני משוכנע שאנו נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים יכולים להצמיח גידולי פרא".

לפיד: "מי שאחראי לכאוס זו רק הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב לדבריו של נתניהו והאשים את הממשלה במצב. "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו", וטען כי הוא אחראי לקיטוב בחברה הישראלית. "מי שאחראי לכאוס ולשבר העמוק בחברה הישראלית ובצה"ל זו רק הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה. נתניהו, בממשלה שלך יושבות שתי מפלגות שסרבנות זה המצע שלהם, למה עליהן אתה לא אומר מילה?, תעצור את הטירוף במקום מסיבות עיתונאים עלובות עם ליצן הטיקטוק", אמר לפיד.

לפיד, מסמן את המטרה הבאה

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר ללפיד וגנץ: "בואו למהלך של אחדות"

לאחר דבריו של נתניהו, התייחס השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר להפגנות נגד הרפורמה וקרא ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד וליו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ להגיע להידברות. "יש דתיים וחילונים, יש ימין ושמאל, אני קורא מכאן ליאיר לפיד, לבני גנץ, גלו אחריות, דווקא בחג החשוב הזה, גלו אחדות, בואו למהלך של אחדות, בואו למהלך שבסופו של דבר נבין שאנו מאותו עם, מותר להפגין אבל אסור שתהיה אנרכיה, אסור שתהיה הסתה, אסור שאשת רה"מ תותקף במספרה ואסור שנראה שלטים עם מסרים קשים".

בן גביר הוסיף ואמר כי "אני קורא לחברינו באופוזיציה, גלו אחריות, ואני אומר למפגינים שרוצים להפגין ביום חמישי, חופש המחאה היא זכות יסוד, נילחם על זכותכם להפגין, אבל לא נאפשר הסתה ולא המרדה ולא פגיעה במדינת ישראל".