הכתב הבכיר ששירת במודיעין התפוצץ על השר לשעבר: "מה זה הטרללת הזאת?"

הכתב המדיני של חדשות 12 ירון אברהם, תקף את דבריו של השר לשעבר עמר בר-לב שהצדיק את סרבנות המילואים, אברהם לא נשאר חייב "עד לפני רגע השר לבטחון פנים שמופקד על המשטרה לאן עוד נגיע? מה זה הטרללת הזאת? " 

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 20:43 ז באדר התשפג

הכתב הבכיר ששירת במודיעין התפוצץ על השר לשעבר: "מה זה הטרללת הזאת?"
חיילי מילואים , צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

על רקע "מחאת המילואימנקים" נגד הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה, התראיין אמש השר לבטחון פנים לשעבר עמר בל לב, לרדיו ynet, שם אמר  שאפשר להפסיק לשרת במילואים אם הרפורמה תעבור "ברגע שיש הפיכה משטרית אז צריך להילחם בכל הכלים", הוא אמר. "אלה שמשרתים במילואים רובם משרתים בהתנדבות, ולכן ברגע שיש חשש מבחינתם שיש הפיכה משטרית, אז בהחלט הם יכולים להפסיק להתנדב".

ירון אברהם

ירון אברהם צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עמר בר-לב הצדיק את הסרבנות: מגיע שלב שהם אומרים 'עד כאן' 

לדבריו "היום מערך המילואים הוא חלק מאוד קטן מכלל אלה ששירתו בצה"ל, ולכן משמעותו שרובו נעשה בהתנדבות, בוודאי ביחידות מבצעיות מיוחדות. ברגע שהאנשים האלה מרגישים שהמדינה הולכת להיות מדינה אחרת מזאת שהם נלחמו וסיכנו את חייהם למענה, מגיע שלב שהם אומרים על עצמם 'עד כאן'".

עמר בר לב

עמר בר לב צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כשקצינת הקישור של ירון אברהם הודיע לו שאין יותר מילואים

מי שזעם על דבריו של השר לשעבר הוא הכתב המדיני של חדשות 12 ירון אברהם שהעלה לחשבון הטיקטוק שלו מונולוג בו יצא נגד "הטרללת" כהגדרתו במאבק נגד הרפורמה המשפטית, אברהם סיפר בסרטון כיצד נגזר עליו לפסיק לשרת במילואים מתוקף תפקידו ואיך זה הפריע לו "כשהתחלתי לעבוד בערוץ 12 קיבלתי טלפון ממספר חסום, עניתי לשיחה ובצד השני של הקו היתה נציגת המילואים של חיל המודיעין, והיא אמרה לי "ירון היקר דרכינו נאלצות להיפרד אתה יודע למה",  והבנתי מדוע, קשה להיות עיתונאי ואיש מודיעין במקביל, למרות שנוראה אהבתי את מה שעשיתי בצבא ורציתי להמשיך שירות מילואים עד מתי שיתאפשר לי" 

@yaronavraham4

חברים, התבלבלנו לגמרי. שר לשעבר בישראל מעודד אנשים להפסיק לעשות מילואים? לאן הגענו? עד לאן תגיע הטרללת?

♬ צליל מקורי - Yaron_Avraham

ירון אברהם: "תגידו חברים אנחנו השתגענו התחלקנו לגמרי על השכל?"

העיתונאי המשיך "ואז היום אני רואה את השר לשעבר עמר בר לב, השר לבטחון לאומי לשעבר עמר בר לב, שאומר שזה נורא לגיטימי שאנשים שמרגישים שיש כאן הפיכה משטרית פשוט יפסיקו לבוא למילואים כי מילואים זה בהתנדבות" אברהם המשיך "ואני שואל תגידו חברים אנחנו השתגענו התחלקנו לגמרי על השכל? שר לשעבר עד לפני רגע השר לבטחון פנים שמופקד על המשטרה, לאן עוד נגיע? מה זה הטרללת הזאת? "