מקורב ללפיד הודיע שהוא משתמט ממילואים - כך הוא הגיב

הדובר לשעבר של יו"ר יש עתיד, רועי קונקול, פרסם פוסט בו הודיע כי הוא לא יתייצב למילואים כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט | לפיד: "איני מסכים עם החלטתו, אני מתנגד לכל סרבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 19:02 יב באדר התשפג

מקורב ללפיד הודיע שהוא משתמט ממילואים - כך הוא הגיב
יש עתיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו היום (א') כי בעקבות הרפורמה המשפטית, לא יגיעו לאימון השבועי שלהם ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון הנושא: "דמוקרטיה ואחדות העם". בתוך כך, גם בכיר בלשכתו של יאיר לפיד, רועי קונקול, הודיע היום כי גם הוא לא יתייצב למילואים.

בציוץ שכתב בעמוד הטוויטר שלו, קונקול החליט לא להתייצב למילואים כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. "אני כותב את המילים בלב כבד. לא אעשה מילואים תחת שלטון שמנסה להרוס אותנו ולא אעשה מילואים במדינה לא דמוקרטית. אחרי שראיתי את דף המסרים של השלטון. מביבי ומטה דרך השופרות שלו, מנסה להשחיר את הטייסים ואת אחיי המילואימניקים. אחרי שקראו לנו אנרכיסטים וטרוריסטים, אחרי שהם מפרקים את מדינת ישראל לא נותר בי עוד ספק", כתב הדובר לשעבר של לפיד.

"להתנגד לדיקטטורה זאת חובה ערכית וזה המילואים הכי חשובים שאני יכול לעשות"

לטענתו של קונקול, הסביר כי הוא לא יתייצב למילואים בשל העובדה שמדינת ישראל תהפוך "מדינה לא דמוקרטית", בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. "יש לי מילואים שבוע הבא. כן גם אני מתנדב. עד היום באמת שלא ידעתי מה לעשות. נקרעתי בין המחויבות שלי כבר למעלה מ 20 שנים לבין הידיעה הברורה שאני לא מתכוון לשרת מדינה שאינה דמוקרטית. זו לא ישראל יותר ואני לא מתלבט יותר. ערכי הבסיס שהיוו קו מחבר של הזהות שלנו נחרבים על ידי אינטרסים של קבוצות פונדמנטליסטיות שחברו לאדם חלש שרוצה רק לא לשבת בכלא".

נתניהו, מגבה את סמוטריץ

"מנסה להשחיר את הטייסים ואת אחיי המילואימניקים". נתניהו,צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום הציוץ כתב קונקול כי "אין מדינה יהודית ללא דמוקרטית. אין ישראל ללא שלטון חוק שווה לכולם. אין מדינה ללא איזונים ובלמים בין מוסדות השלטון. אין שום איום גדול יותר על החיים שלנו. אנשים שלא שרתו יום בחייהם ותומכים בממשלה שהמדיניות המוצהרת שלה היא לשחרר מגזרים מסוימים משירות צבאי, אין להם את הבסיס המוסרי והערכי להביע את דעתם בכלל. להתנגד לדיקטטורה זאת חובה ערכית וזה המילואים הכי חשובים שאני יכול לעשות".

לפיד: "איני מסכים עם החלטתו, אני מתנגד לכל סרבנות"

בעקבות החלטתו של קונקול, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פרסם תגובה בו הוא מתנגד לדבריו. "איני מסכים עם החלטתו של דוברי לשעבר רועי קונקול לא לבוא לשירות מילואים. צה"ל הוא צבא העם ואני מתנגד לכל סרבנות. עוד אתווכח איתו על זה רבות, אבל אני אוהב אותו ויודע שגם אם הוא טועה הוא עושה את זה מפטריוטיות ומחרדה אמיתית לגורל המדינה".