ישראל ביתנו איגפה מימין: הממשלה דחתה את חוק הריבונות בבקעת הירדן

הצעת החוק להחלת הריבונות בבקעת הירדן של ישראל ביתנו נדחתה על ידי שרי הממשלה מהקואליציה | ליברמן: "נתניהו עושה שוב את מה שהוא עושה הכי טוב - לשקר ולמסמס"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/03/23 17:56 יב באדר התשפג

ישראל ביתנו איגפה מימין: הממשלה דחתה את חוק הריבונות בבקעת הירדן
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת ישראל ביתנו העלתה היום (א') הצעת חוק להחלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן בוועדת השרים לחקיקה. ההצעה נדחתה על ידי שרי הממשלה מהקואליציה ונקבע המשך הדיון על כך רק בעוד חצי שנה.

ליברמן: "נתניהו עושה שוב את מה שהוא עושה הכי טוב - לשקר ולמסמס"

בתגובה לדחיית הצעת החוק להחלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן בוועדת שרים לחקיקה, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת, אביגדור ליברמן מסר כי"אחרי אינספור הבטחות פומביות והתחייבויות להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, נתניהו עושה שוב את מה שהוא עושה הכי טוב - לשקר ולמסמס. דחיית הצעת החוק בחצי שנה היא תעודת עניות לממשלה שכביכול מתיימרת להיות ממשלת "ימין מלא מלא'".

נתניהו וסמוטריץ

"לשקר ולמסמס", נתניהו וסמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן ציין כי גם בשבוע הבא הוא מתכוון להעלות את הצעת החוק. "אני מתכוון להעלות את הצעת החוק הנ"ל בשבוע הבא במליאת הכנסת ומצפה מאנשי ימין אמיתיים בקואליציה להצטרף אליי ולתמוך בהחלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן".

"הגיעה העת להחיל את הריבונות"

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, "בבקעת הירדן חיים כיום אלפי אזרחי מדינת ישראל, שהדין הישראלי אינו חל עליהם במלואו ובכלל זה על היישובים שבהם הם חיים. כמו-כן, היות שבאזורים אלו לא חל החוק הישראלי האזרחי, גם מערכות המשפט שפועלות בהם, הינן בתי הדין הצבאיים. דבר זה, יוצר קושי ומורכבות בתחומי חיים שונים, הן בצד הזכויות שנגרעות מהם והן בצד החובות שהם לא חייבים בהן. מדובר במציאות בלתי קבילה, הפוגעת  בכבודם של תושבי "האזור" הישראלים, ומפלה אותם אל מול שאר אזרחי המדינה.

צילום: Yaniv Nadav/FLASH90

עוד נכתב כי "לכן, הגיעה העת להחיל את הריבונות על אזורים אלה, הכוללים את כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות, בהם היישובים: כוכב השחר, רימונים, מעלה מכמש, מצפה חגית, נוה ארז, נופי פרת, ענתות, כפר אדומים, מצפה יריחו ומגדלים, לרבות אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים והכבישים, בשטחי C".