המהלך של ליברמן שיביך את הקואליציה

ביום ראשון הקרוב תעלה הצעת החוק של סיעת ישראל ביתנו להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן בוועדת השרים לחקיקה, ממשלת הימין צפויה לדחות את החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/03/23 17:45 ח באדר התשפג

המהלך של ליברמן שיביך את הקואליציה
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבוכה לחברי הכנסת הימנים בקואליציה, הצעת החוק של מפלגת ישראל ביתנו בראשות חבר הכנסת אביגדור ליברמן להחלת ריבונות על בקעת הירדן עלתה לסדר היום של ועדת שרים לחקיקה, שר ייהממשלה יצטרכו להחליט אם לקדם ריבונות או לדחות את הצעת החוק. 

השרים צפויים שלא לתמוך בחוק ואף להצביע נגדו במליאת הכנסת, מה שיביך את חברי הכנסת והשרים ממפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודת שיצביעו נגד החוק במליאה, בשבוע שעבר פרסמנו כי גם חבר הכנסת זאב אלקין מקדם חוק דומה.

"הגיעה העת להחיל את הריבונות"

בדברי ההסבר להצעת החוק של אלקין נכתב, "עוד נכתב בהבבקעת הירדן חיים כיום אלפי אזרחי מדינת ישראל, שהדין הישראלי אינו חל עליהם במלואו ובכלל זה על היישובים שבהם הם חיים. כמו-כן, היות שבאזורים אלו לא חל החוק הישראלי האזרחי, גם מערכות המשפט שפועלות בהם, הינן בתי הדין הצבאיים. דבר זה, יוצר קושי ומורכבות בתחומי חיים שונים, הן בצד הזכויות שנגרעות מהם והן בצד החובות שהם לא חייבים בהן. מדובר במציאות בלתי קבילה, הפוגעת  בכבודם של תושבי "האזור" הישראלים, ומפלה אותם אל מול שאר אזרחי המדינה.



לכן הגיעה העת להחיל את הריבונות על אזורים אלה, הכוללים את כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות, בהם היישובים: כוכב השחר, רימונים, מעלה מכמש, מצפה חגית, נוה ארז, נופי פרת, ענתות, כפר אדומים, מצפה יריחו ומגדלים, לרבות אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים והכבישים, בשטחי C".