הרב הראשי נגד אהרון ברק: "בן 86 ולא יודע 'שמע ישראל', זה יהודי?"

נשיא בית המשפט העליון לשעבר מותקף חדשות לבקרים בתקופה האחרונה סביב הדיון ברפורמה המשפטית. עתה ההתקפה מגיעה מהרב הראשי לישראל שהשווה אותו לביאליק ותקף: "כל הבעיות של הדת במדינה זה בגלל האפיקרוסים האלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 08:03 יב באדר התשפג

הרב הראשי נגד אהרון ברק: "בן 86 ולא יודע 'שמע ישראל', זה יהודי?"
הרב יוסף, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

תוקף את אהרון ברק: הראשון לציון, הרב יצחק יוסף תוקף בשיעורו השבועי את נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק. בשיעור שהעביר, מאשים הרב את ברק בהתערבות בנושאי הדת במדינה ומשווה אותו למנדלסון וביאליק: "הם ממשיכים של דור ההשכלה".

"כל הבעיות של הדת במדינה זה בגלל האנשים האלו"

הרב יוסף פתח ואמר כי אהרון ברק הצהיר על עצמו בראיון ברדיו כי הוא לא מאמין באלוקים. לאחר מכן התייחס לקטע שפורסם לאחר ריאיון שהעניק לעיתון משפחה ובסיומו הניח ברק תפילין: "בושה וחרפה, אדם בן 86 לא יודע פסוק 'שמע ישראל', זה יהודי ככה? הם ממשיכים של דור ההשכלה" אמר הרב יוסף.

אהרון ברק |

אהרון ברק | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הם ממשיכי דור ההשככלה, מה שהיו המשכילים לפני 250 שנה, מנדלסון, ביאליק וחבריו הם ממשיכי אותו הדור" מוסיף הרב יוסף. בסיוף דבריו תקף הרב יוסף גם התעסקותו של אהרון ברק כשופט בכל ענייני הדת והתערבות בחוקי החמץ: "היה מתערב בענייני דת. מה זה קשור אליך? מה אתה מתערב על חמץ בבתי חולים? כל הבעיות של הדת במדינה זה בגלל האנשים האלו, האפיקורסים האלו".

הרב שאול פרבר, יו"ר ומייסד ארגון "עתים", ביקר את דבריו של הרב הראשי ואמר: .ףראוי יהיה שהרב הראשי לישראל יעסוק בקירוב לבבות ושמירה על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית בדיבור אחד. הרבנות הראשית לישראל הוקמה במטרה להיות עמוד האש שלפני המחנה בכל מה שקשור לחיבור עם ישראל לזהותו היהודית, ובמתן מענה הלכתי ומקצועי לכל צרכי הציבור". 

"צמרמורת של רגע יהודי מזוקק"

בראיון לעיתון החרדי "משפחה", אותו ביצע העיתונאי אריה ארליך, התבקש ברק בן ה-84 להניח תפילין. הוא השיב בחיוב, וסרטון מתוך הרגע המיוחד פורסם. בסרטון נראה ברק כאשר הוא עטור בתפילין עליהן בירך ומקריא את קריאת שמע.

ארליך שיתף בטוויטר את הסרטון וכתב: "ללא קשר למחלוקת פוליטית - זוהי כנראה הדקה הכי מרגשת בכל שנותיי המקצועיות. צמרמורת של רגע יהודי מזוקק".