מלכודת: באופוזיציה דבקים בסירוב להידבר ומזהירים את גנץ מתניהו

לאחר השיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה ויו"ר המחנה הממלכתי מזהירה מרב מיכאלי את גנץ: "בני גנץ, מי כמוך יודע שלא מפקירים פצועים בשטח?" | אוחנה בירך את היוזמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 18:59 ח באדר התשפג

מלכודת: באופוזיציה דבקים בסירוב להידבר ומזהירים את גנץ מתניהו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע הצבעות הממשלה וההפגנות הסוערות, בני גנץ חשף היום (ד') את מאמציו להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית, וסיפר כי ביקש מראש הממשלה לבוא איתו לבית הנשיא לעל מנת להידבר: "שוחחתי עם נתניהו ואוחנה, ביקשתי מהם לסגור את הכנסת ולנסוע יחד לבית הנשיא - עד שנגיע להסכמות" אמר. 

אוחנה: "אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב להצעתו של גנץ לסגור ושלל אפשרות של סגירת הכנסת. "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו וככזו - עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת", הסביר אוחנה, והוסיף כי "לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו".

יחד עם זאת בירך יושב ראש הכנסת על הרצון להדברות: "כאמור, יוזמתך מבורכת, ולשם כך דלת לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך".

מירב מיכאלי

מירב מיכאלי צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מירב מיכאלי: "לא ברור מדוע אתה מתנדב לתת לנתניהו לגיטימציה להפיכה משטרית"

לצד תגובתו של אמיר אוחנה, משמאל עלתה ביקורת נוקבת על היוזמה של גנץ להידברות: "‏בני גנץ היקר, לא ברור מדוע אתה מתנדב לתת לנתניהו לגיטימציה להפיכה משטרית" תקפה יושבת ראש מפלגת העבודה, מירב מיכאלי. "זו לא הידברות - זו מלכודת. ואם תיפול בה, הדמוקרטיה הישראלית תיפגע קשות".

עוד הוסיפה מיכאלי ואמרה לגנץ כי, "נתניהו רימה אותך ב-2021 והכניס את כולנו לסחרור ממנו המדינה לא יצאה עד היום. אל תעשה את הטעות הזו שוב. אל תיתן יד להרס הדמוקרטיה".

גנץ

גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ על עצירת החקיקה: בסוף הכל נספר לפי ימי עסקים, בוא לא נהיה תמימים, שיעצרו ויקפיאו את הכל

במהלך מסיבת העיתונאים היום, נשאל גנץ על ידי הכתב הפוליטי של חדשות כיפה, עמיאל ירחי, כמה זמן הוא דורש שתיעצר החקיקה בכדי לדבר. גנץ ענה כי "בסוף הכל נספר לפי ימי עסקים, בוא לא נהיה תמימים, שיעצרו ויקפיאו את הכל, אני לא נקטטי לא ביומיים ולא בשישה חודשים, אם יעצרו את הכל לא בטריקים ולא בשטיקים נדבר באמת".