מהומות בתל אביב: ח"כים עזבו את המליאה כדי להגיע להפגנה

חברי סיעת יש עתיד והעבודה החליטו לעזוב את משכן הכנסת ולהצטרף למפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט בתל אביב: "מחזקים את אלפי הפטריוטים שמוחים על דורסנות הממשלה והרס הדמוקרטיה הישראלית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/03/23 13:48 ח באדר התשפג

מהומות בתל אביב: ח"כים עזבו את המליאה כדי להגיע להפגנה
צילום: Gili Yaari/Flash90

הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט מתקיימות היום (ד') ברחבי הארץ תחת הכותרת: "יום השיבוש הלאומי", בעקבות אישור הצעות החוק בעניין צמצום הביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון על החקיקה וחוק פסקת ההתגברות בועדת חוקה לקראת קריאה ראשונה. בתוך כך, התפתחו עימותים אלימים בדרך השלום, לאחר שהמשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המוחים.

"מחזקים את אלפי הפטריוטים שמוחים על דורסנות הממשלה והרס הדמוקרטיה הישראלית"

בתוך כך, חברי סיעת יש עתיד הודיעו כי הם עוזבים את משכן הכנסת כדי להצטרף למפגינים בתל אביב. "סיעת יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה לפיד, החליטה ברגעים אלו לעזוב יחד את משכן הכנסת ולהצטרף ולחזק את אלפי המפגינים הפטריוטים בתל אביב שמוחים על דורסנות הממשלה והרס הדמוקרטיה הישראלית". גם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, וצוותה עזבו את משכן הכנסת ויצאו לעבר ההפגנה.

צילום: Erik Marmor/Flash90

המחאה יצאה משליטה: עימותים אלימים בין מפגינים למשטרה בת"א

מוקדם יותר, מספר מפגינים הפריעו לסגירת הדלתות בחלק מהרכבות בעת עצירתן בתחנות, וכתוצאה מכך הרכבות התעכבו בתחנות וחלו שיבושים בתנועת הרכבות. כמו כן, מפגינים חסמו את כביש 1 לכיוון ירושלים, שנפתח לאחר זמן קצר לתנועה ובשלב זה עדיין מורגשים עומסי תנועה. בעקבות החסימות, המשטרה עצרה עצרה יותר מ-15 מפגינים בחשד להפרות סדר. בנוסף, נעצרה מפגינה בחשד לתקיפת שוטרת ברחוב סלמה בתל אביב.

העימותים בתל אביב:

צילום: Erik Marmor/Flash90

"נשבש את הסדר הציבורי למול ממשלה שמנסה לשבש את הסדר הדמוקרטי"

מארגני המחאה "יום השיבוש הלאומי" מסרו כי "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ"ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין."