אילן גנלס הי"ד שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח מובא למנוחות

אילן גנלס, אזרח ישראלי-אמריקאי בן 27, שנרצח בפיגוע הירי בצפון ים המלח, מובא בשעה זו למנוחות | המשפחה תשב שבעה בארץ רק היום עד השעה 20:00

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 13:25 ח באדר התשפג

אילן גנלס הי"ד שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח מובא למנוחות
אילן גנלס, הנרצח בפיגוע, צילום: סעיף 27 א

אילן גנלס הי"ד נרצח ביום שני האחרון בפיגוע ירי  בצפון ים המלח. גנלס, אזרח ישראלי-אמריקאי, יליד קונטיקט, ארצות הברית, למד בער באוניברסיטת קולומביה ושירת בצה"ל. בשעה זו מתקיימת הלוויתו של אילן גנלס בבית העלמין הישן קלאוזנר, רעננה. המשפחה תשב שבעה בארץ רק היום עד השעה 20:00 ברעננה.

צילום: ללא

"ביקש לשפר את העולם"

בקונסוליה הישראלית בניו יורק ספדו לאילן וכתבו כי "אנו מרוסקים מאובדנו של אילן גנלס, אזרח ארה"ב-ישראלי ווטרינר צה"ל שנרצח על ידי מחבלים פלשתינים. אילן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו בקולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לשפר את העולם. יהי זכרו ברוך" נכתב".

משפחתו של גלנס

משפחתו של גלנס צילום: Flash90

גם הרב יהודה דריזין, שליח חב"ד בקמפוס אוניברסיטת קולומביה ספד: "הוא היה מסוג האנשים שאפשר להתקשר אליו, והיית בטוח שהוא יענה ויפנה לך כמה דקות לדבר אם תצטרך משהו, עבור כל מי שהכיר אותו זו בעיטה בבטן. זה ממש כואב", את הדברים אמר לאתר jewish telegraphic agency.

השתלשלות האירועים בפיגוע

תחילה ביצע המחבל ירי לעבר רכב ישראלי סמוך לצומת בית הערבה ללא נפגעים. נהג הרכב המשיך עד לצומת ודיווח על האירוע. על הרכב נמצאו מספר פגיעות. בהמשך, ככל הנראה המחבל שנמלט ביצע ירי על רכב באזור נבו, שם נפגע הצעיר בן ה-27 באורח אנוש. הפצוע ככל הנראה איבד שליטה על רכבו כתוצאה מהירי ופציעתו, וגרם לתאונה בה לא היו נפגעים נוספים. ישנו חשד כי מדובר על אותו חוליית מחבלים בשני האירועים. החוליה המשיכה בנסיעה וחבריה ירו לעבר רכב שלישי ללא הצלחה. 

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Jamal Awad/Flash90

באזור סנט ג'ורג נטשו המחבלים את הרכב והציתו אותו באש. הם נמלטו ברכב אחר ובמהלך ההימלטות נתקלו בכוח משטרה שירה לעברם ואחד המחבלים ככל הנראה נפצע. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהם להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות בטחון שנעו באזור. המפכ"ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.