הרמטכ"ל בתחקיר ראשוני בבקעה: "צה"ל הוא אחראי על הביטחון ביו"ש"

לאחר שני הפיגועים בחווארה ובצומת אלמוג, הרמטכ"ל הלוי הגיע לחטיבת הבקעה והעמקים, שם קיים תחקיר ראשוני לאירועים המבצעיים האחרונים. הלוי התייחס גם להתפרעות בחווארה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 14:48 ז באדר התשפג

הרמטכ"ל בתחקיר ראשוני בבקעה: "צה"ל הוא אחראי על הביטחון ביו"ש"
הרמטכ"ל הלוי, נמשך המצוג אחר המחבלים, צילום: דובר צה"ל

נמשך תחקיר הפיגועים האחרונים: הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע היום (ג') לחטיבת הבקעה והעמקים, שם קיים תחקיר ראשוני לאירועים המבצעיים האחרונים בגזרת פיקוד המרכז, איו"ש והבקעה. מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן הציג בתחקיר את עיקרי הלקחים בעקבות הפיגוע בו נהרג אמש אילן גנלס ז"ל. 

ארבעה גדודים מתגברים באוגדת איו"ש

כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים בחווארה ובבקעה, בהיערכות הכוחות בהגנה ובסיכול טרור. ארבעת גדודי התגבור שהוקצו לאוגדת איו"ש ממשיכים במשימתם בקו התפר, בפעילות הגנתית והתקפית.

פעילות צה"ל הלילה

פעילות צה"ל הלילה צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הלוי: "נסכל טרור מכל סוג"

הרמטכ"ל התייחס לאירועים האחרונים ואמר כי "הפיגועים והאירועים האחרונים גבו מאתנו מחיר כבד, ואנו מתחקרים ולומדים אותם. נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים על מנת ללכוד את המחבלים". 

הרמטכ"ל התייחס בביקורו גם להתפרעות בכפר חווארה שהתבצעה בליל הפיגוע הקשה וגינה את האלימות כנגד חיילי צה"ל ומשרתי כוחות הביטחון. הרמטכ"ל הוסיף: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".