שגריר ארה"ב לנתניהו: "תלחץ על הבלמים בנוגע לרפורמה המשפטית"

השגריר טום ניידס התייחס לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי על נתניהו להאט את קצב קידומה: "נסה להשיג קונצנזוס, זה נורא מאוד מורכב והם מנסים לקדם את זה מהר מדי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/02/23 22:29 כז בשבט התשפג

שגריר ארה"ב לנתניהו: "תלחץ על הבלמים בנוגע לרפורמה המשפטית"
טום ניידס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרוחות בישראל ממשיכות לסעור סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל שר המשפטים, יריב לוין בתמיכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתוך כך, שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ניידס, אמר הערב (מוצאי שבת) בריאיון לפודקאסט של יועצו לשעבר של נשיא ארצות הברית, דיוויד אקסלרוד ברשת CNN, כי ממשל ביידן ייעץ לנתניהו "ללחוץ על הבלמים" בכל מה שקשור לרפורמה במערכת המשפט.

"ארצות הברית מייעצת לראש הממשלה נתניהו ללחוץ על הבלמים בכל הנוגע לקידום תכניתו המשפטית. אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי, תלחץ על הבלמים. האט, נסה להשיג קונצנזוס, זה נורא מאוד מורכב והם מנסים לקדם את זה מהר מדי", אמר ניידס.

לוין ונתניהו |

לוין ונתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביידן מגיב לראשונה לרפורמה המשפטית: "חשוב מאוד לבנות קונצנזוס"

נזכיר כי בתחילת השבוע, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הגיב בלראשונה לרפורמה במערכת המשפט. לשאלתו של העיתונאי, תומס פרידמן, בנוגע לרפורמה וההפגנות מן הצד השני ענה, כי הדבר החשוב הוא, לשמור על קונצנזוס נרחב סביב החוקים: "כדי להבטיח שהעם יקנה אותם".

ג

ג'ו ביידן, מגיב לרפורמה המשפטית צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

"החוכמה של הדמוקרטיה האמריקנית והדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על בסיס מוסדות חזקים, על מערכת של בלמים ואיזונים, על מערכת משפט עצמאית. חשוב מאוד לבנות קונצנזוס לשינויים מרחיקי לכת כדי להבטיח שהעם יקנה אותם והם יוכלו להתקיים", ענה ביידן.

גם בלינקן הגיב לרפורמה

כזכור, זו היא לא פעם ראשונה שבכיר בממשל האמריקאי מגיב לרפורמה. בביקורו בישראל לפני כשבועיים, אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כי "בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהן יאומצו ויחזיקו מעמד". נתניהו ענה לבלינקן במפגש בינהם ואמר כי "ישראל תמשיך להישאר דמוקרטיה משגשגת. כל אזרחי ישראל יודעים שארה"ב מסייעת במהלך המשבר כל הזמן, ועושה זאת שוב. הידידות הטובה הזו בנינו תימשך".