דיווח: איראן קרובה לפצצה גרעינית - רחוקה אחוזים בודדים מהיעד

בכירים בסוכנות לאנרגיה אטומית חשפו בפני סוכנות הידיעות בלומברג כי באיראן נמצאו הוכחות להעשרת אורניום כמעט לרף של פצצה גרעינית. שגריר ארה"ב ניידס: "לא יהיה משא ומתן איתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 22:00 כח בשבט התשפג

דיווח: איראן קרובה לפצצה גרעינית - רחוקה אחוזים בודדים מהיעד
תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

קרובים לפצצה גרעינית: איראן קרובה מאי פעם להעשרת אורניום ברמה מספקת לפצצה גרעינית, כך חשפו בכירים בסוכנות לאנרגיה אטומית לסוכנות הידיעות בלומברג. על פי הדיווח, בסוכנות מצאו הוכחות להעשרת אורניום באיראן לרמה של 84 אחוז, רק 6 אחוז פחות מהרמה הנדרשת לפיתוח פצצה גרעינית.

"פעילות הגרעין חסרת המעצורים של איראן עלולה לגרום למשבר חדש" אומרים הגורמים בראיון לבלומברג. על העובדה כי באיראן התעקשו כל השנים כי מדובר בהעשרת אורניום לצרכי מחקר אמרו השניים: "איראן אמרה בעבר לסבא"א כי הצנטריפוגות שלה נקבעו להעשיר אורניום לרמת טוהר של עד 60 אחוז בלבד".

אברהים ראיסי, איראן קרובה לפצצה

אברהים ראיסי, איראן קרובה לפצצה צילום: shutterstock

"אנחנו לא מתכוונים לשוב לתהליכי המשא ומתן עם האיראנים"

בעבר אמרו בכירים איראנים כי על מנת שאיראן תוכל לפתח פצצה גרעינית יידרשו שינויים הלכתיים של המנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי. חמינאי חתום כיום על פתווה, שעל פיה אסור למדינה המוסלמית לפתח נשק וכי על מנת שהדבר יתאפשר, יצטרף חמינאי לשנות את פסק ההלכה. שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס הגיב היום בוועידת הנשיאים לנושא ואמר כי נכון לעכשיו ארצות הברית לא תשוב למשא ומתן עם השלטון האיראני בנוגע להסכם הגרעין: "אנחנו לא מתכוונים לשוב לתהליכי המשא ומתן עם האיראנים".

"איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה"

בסוף השבוע שעבר, נאם שר הביטחון יואב גלנט בועידת הביטחון במינכן, שם חשף את מאמציה של איראן לייצוא נשק קטלני, חרף אמברגו המוטל עליה. גלנט קרא לקהילה הבינלאומית להתאחד נגד מאמציה של איראן ולפעול להסדרת מנגנון חליפי לאמברגו טילי הקרקע-קרקע וכלי הטיס הבלתי-מאוישים שצפוי לפקוע בסוף השנה הזו.

גלנט |

גלנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

 
גלנט אמר בנאומו: "מתחת ומעל לפני השטח, איראן חותרת ללא הפסקה להשמדתה של מדינת ישראל. היא עושה זאת גם ישירות, וגם באמצעות שלוחיה - צבאות הטרור הפועלים בסמוך לגבולות ישראל. איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה אלא גם על ביטחונה ויציבותה של אירופה, ושל העולם בכלל".