סקר מנדטים סקר מנדטים חדש: הציונות הדתית יורדת, גוש הימין איבד את הרוב - הפתעה בשמאל

על פי סקר מנדטים חדש, הממשלה הנוכחית הולכת ומאבדת תמיכה כאשר הליכוד והציונות הדתית מאבדות מנדטים, ואילו גוש השמאל מתחזק, מפלגת מר"צ חוזרת בגדול ועולה על חשבון מפלגת העבודה שנשארת מתחת לאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 21:21 ז באדר התשפג

סקר מנדטים חדש: הציונות הדתית יורדת, גוש הימין איבד את הרוב - הפתעה בשמאל
ממשלת ישראל ה-37, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות הטלטלות בממשלה ביומיים האחרונים, עם התפטרותם של שני פרוש ומעוז, ותחילתם של סדקים בקואליציה כאשר מפלגת עוצמה יהודית החרימה הצבעה, נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות: "הממשלה תמלא את ימיה". אולם סקר חדש שפורסם הערב (ג'), ונערך על ידי מנו גבע וחדשות 12, מראה כי ממשלת נתניהו מאבדת תמיכה ועל פי תוצאות הסקר היא מפסידה מנדטים לגוש השמאל. בסקר שנערך אתמול בערוץ מתחרה התקבלו תוצאות דומות.

פרסום הסקר מגיע, יום אחרי סדרת פיגועים רצחנית בה נרצחו 3 בני אדם, כאשר ברקע נמשכות הפגנות והתפרעויות המוניות שמתנהלות מדי שבוע נגד הרפורמה המשפטית אותה הממשלה מקדמת, כמו גם ההשלכות הכלכליות של אותה מחאה והתנגדותה הנחרצת של האופוזיציה לכל הידברות משמעותית בנושא.

גוש הימין עומד על 59 מנדטים, גוש השמאל 56 

הליכוד  - 29
יש עתיד - 26
המחנה הממלכתי - 14
הציונות הדתית - 12
ש"ס  - 11
יהדות התורה-7
ישראל ביתנו - 6
רע"ם  - 6
חד"ש - תע"ל - 5
מר"צ - 4

מתחת לאחוז החסימה:

העבודה 2.8% - לא עוברת את אחוז החסימה 

בל"ד 2% - לא עוברת את אחוז החסימה

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר מאבדים גובה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הליכוד ועוצמה יהודית מאבדות 2 מנדטים

כאמור, על פי תוצאות הסקר, הליכוד מוביל עם 29 מנדטים אך יורד במספרם לעומת 32 שקיבל בבחירות האחרונות, את המנדטים הוא מאבד מנדטים למפלגת יש עתיד שמתחזקת בשני מנדטים ועולה ל-26,  ולמחנה הממלכתי - 14, שמתחזקת גם היא בשני מנדטים נוספים. הציונות הדתית ועוצמה יהודית נחלשות גם הן בשני מנדטים.

המפלגות החרדיות שומרות על מספר מנדטים זהה לזה שקיבלו בבחירות האחרונות - ש"ס 11, יהדות התורה 7. כך גם מפלגת ישראל ביתנו נשארת עם 6 מנדטים. הרשימה הערבית המאוחדת מתחזקת במנדט אחד - 6, חד"ש תע"ל נותרת עם 5 מנדטים.

זהבה גלאון. חוזרת לראשות מרצ

יו"ר מרצ זהבה גלאון.  צילום: כיפה

הפתעה בשמאל - מר"צ עולה במקום העבודה

שינוי מפתיע הוא שמפלגת מר"צ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, לעומת תוצאות בחירות האחרונות, ולעומתה מפלגת העבודה יורדת אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.8 אחוז. גם מפלגת בל"ד נמצאת מתחת לאחוז החסימה.

תוצאות הסקר לפי גושים:

59 מנדטים לגוש תומכי נתניהו

56 מתנגדי נתניהו

5 חד"ש תע"ל