נתניהו מתייחס לטלטלות בקואליציה: "הממשלה תמלא את ימיה"

על רקע הטלטלות בקואליציה - בהן התפטרותו של סגן השר פרוש מתפקידו, התפטרותו של אבי מעוז, והחרמת הצבעת 40 החתימות על ידי מפלגת עוצמה יהודית, נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 20:34 ז באדר התשפג

נתניהו מתייחס לטלטלות בקואליציה: "הממשלה תמלא את ימיה"
ישיבת הממשלה, התקציב רחוק מלעבור, צילום: mit Shabi/POOL

ראש הממשלה  בנימין נתניהו מתייחס למשברים בקואליציה: ראש הממשלה אמר היום כי, "הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה". דבריו אלו באים על רקע הטלטלות בקואליציה ביומיים האחרונים, כאשר השר מאיר פרוש הכריז היום (ג') כי הוא מתפטר מתפקידו כממונה על ההילולא במירון, לנוכח התפטרותו של ח"כ אבי מעוז  מתפקידו כסגן שר אתמול, והחרם שהטילה מפלגת עוצמה יהודית על הצבעת 40 החתימות של הממשלה.

התפטרותו של פרוש מהקואליציה

במכתב ששיגר היום השר מאיר פרוש מיהדות התורה לנתניהו כתב כי "מלבד העובדה שמנסים לכפות עלי לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתי, נוסף כעת אבסורד נוסף בהודעה שניתנה לנו שאינה משתמעת לשתי פנים, לפיה המפיק וכלל ההתקשרויות יהיו כפופים למרכז למקומות הקדושים ולא אלי כשר הממונה על אירועי הילולת מירון".

פרוש טען כי מוטלת עליו אחריות ללא סמכויות, ולפיכך הוא אינו יכול למלא את תפקידו כממונה על ההילולה במירון, " אני מודיע בזאת כי אין ביכולתי לקיים את השליחות שהוטלה עליי בישיבת הממשלה לכהן כשר הממונה לניהול ההילולא השנה" אמר פרוש.

סגן שר החינוך מאיר פרוש

מאיר פרוש התפטר צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התפטרות סגן השר אבי מעוז

 יו''ר מפלגת נעם סגן השר וחבר הכנסת אבי מעוז, שיגר האתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בו מודיע על הפסקת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה, זאת משום שלטענתו ראש הממשלה לא כיבד את ההסכמים הקואליציוניים ביניהם ולא האציל לו את הסמכויות שהובטחו לו. מעוז כתב לנתניהו כי ימשיך כשותף בקואליציה לתמוך בכל המהלכים שסוכמו מראש. 

"כידוע לך" כתב מעוז לנתניהו, "ניסיתי לאורך כל החודשיים האחרונים, מאז כינונה של הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו, תוך יצירת שיתוף פעולה עם חברי השרים, כדי לבטל את נהלי משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקופת ממשלת לפיד, נהלים אשר עניינם לשנות את מושגי היסוד שלנו כעם ישראל ושל המשפחה היהודית". והסביר כי הוכח שאין גיבוי מצד ראש הממשלה לפעולותיו.

אבי מעוז

אבי מעוז התפטר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוצמה יהודית החרימו את הצבעת הקואליציה

נוסף לכך, סדק נוסף בממשלת הימין התגלה כאשר סיעת עוצמה יהודית סירבה להשתתף בהצבעה של 40 החתימות במליאת הכנסת. בעוצמה יהודית הסבירו כי מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות, ולא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות.  זאת הפעם הראשונה שסיעה בקואליציה מחרימה הצבעה. 

החלטתם זו הובילה לביקורת נוקבת מצד שרי הליכוד: "ההיעדרות של בן גביר ו"עוצמה יהודית" מההצבעה היום בכנסת היא מעשה חסר אחריות נגד ממשלת ימין. כשיש הצבעה של השמאל נגד ממשלת ימין - כולם מתייצבים.

בן גביר, חשף את שם המבצע?

בן גביר, צילום: עמיאל ירחי