"באופן מיידי": ההחלטה של מירי רגב בעקבות הפיגוע בחווארה

בעקבות הפיגוע בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לקדם באופן מיידי את עבודות התשתית בכביש עוקף חווארה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 20:06 ה באדר התשפג

"באופן מיידי": ההחלטה של מירי רגב בעקבות הפיגוע בחווארה
השרה רגב. , צילום: Shir Torem/Flash90

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון.

בעקבות הפיגוע הקשה, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, את מנכ"ל נת"י לקדם באופן מיידי את עבודות התשתית בכביש עוקף חווארה. הצוותים יתוגברו והעבודות יבוצעו יום ולילה בליווי אבטחה ובתיאום עם צה"ל וזאת על מנת לקצר משמעותית את זמני הפרוייקט.

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע הפיגוע: חוק עונש מוות למחבלים אושר בוועדת שרים - אבל בתנאי אחד

נזכיר כי כשעתיים אחרי הפיגוע הקשה, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את חוק עונש מוות למחבלים של "עוצמה יהודית". לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. הועדה אישרה את החוק אבל בתנאי שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק לפני שהחוק ימשיך להתקדם בכנסת. 

מחבלי חמאס

מחבלי חמאס צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

נתניהו: להלום בטרור בעוצמה, בן גביר: "חוק מסורי והוגן"

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו".

השר בן גביר הוסיף ואמר כי "ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה".