בעקבות הפיגוע הקטלני: זו הדרישה של אורית סטרוק

שרת ההתיישבות, אורית סטרוק, קראה להוציא את המשלחת הישראלית מהפסגה המדינית-בטחונית בעקבה בה משתתפים גם בכירים פלשתינים: "אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 15:31 ה באדר התשפג

בעקבות הפיגוע הקטלני: זו הדרישה של אורית סטרוק
ח"כ סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים. בתוך כך, שרת התיישבות, אורית סטרוק, קראה להוציא את המשלחת הישראלית מהפסגה המדינית-בטחונית בעקבה בה משתתפים גם בכירים פלשתינים.

"אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים"

"הפיגוע בחווארה מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ'פסגת' עקבה. אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים, 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון. את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא "הסתייעות" במי שקמים עלינו לכלותנו. תנחומי למשפחות", כתבה סטרוק.

"בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני"

השר ישראל כ"ץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני הגיב על הפיגוע ואמר כי "בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני שגודע את חייהם של שני אזרחים ישראלים שנסעו ברכבם. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח במטרה לשים ידם על המחבל".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד הגיב על הפיגוע ואמר כי "משתתף בצערן של משפחות הנרצחים בפיגוע המתועב בחאוורה שליד שכם. מחזק את כוחות הבטחון ומאמין שבקרוב ישימו את ידיהם על הרוצחים הנתעבים".